[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 13، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1399 ) ::
جلد 13 شماره 3 صفحات 260-266 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش حمایت اجتماعی و کمال گرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری ومامایی
امید میرزایی فندخت1، مطهره احمدزاده، ساناز عزیز محمدی، مهرناز امجدی
1- ، omid.mirzaee68@yahoo.com
چکیده:   (43 مشاهده)
مقدمه: یکی از اهداف مهم در بسیاری از پژوهش‌‌های تربیتی و روانشناسی بررسی عواملی است که موجب افزایش یا کاهش اشتیاق تحصیلی در دانشجویان می‌شود. ازاین‌رو هدف مطالعه حاضر بررسی نقش حمایت اجتماعی و کمال‌گرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی کرج بود.
روشها: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرج در سال تحصیلی 1398-1397 بودند. که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای، 312 نفربر اساس جدول مورگان 310 نفر انتخاب و به پرسشنامه‌های اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004)، حمایت اجتماعی واکس و همکاران (1986) و مقیاس کمال‌گرایی چندبعدی تهران بشارت (1386) پاسخ دادند. برای آزمون فرضیه‌ها از تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه گام‌به‌گام استفاده شد.
یافته‌ها: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرج در سال تحصیلی 1398-1397 بودند. که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای، 312 نفربر اساس جدول مورگان 310 نفر انتخاب و به پرسشنامه‌های اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004)، حمایت اجتماعی واکس و همکاران (1986) و مقیاس کمال‌گرایی چندبعدی تهران بشارت (1386) پاسخ دادند. برای آزمون فرضیه‌ها از تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه گام‌به‌گام استفاده شد.
نتیجه‌گیری: حمایت اجتماعی و کمال‌گرایی، عامل مهمی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی است.
واژه‌های کلیدی: حمایت اجتماعی، کمال‌گرایی، اشتیاق تحصیلی، دانشجویان
متن کامل [PDF 407 kb]   (22 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: تعامل دانشجویان با آموزش
دریافت: 1397/11/22 | پذیرش: 1398/1/21 | انتشار: 1399/6/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzaee Fandokht O, Ahmadzade M, Azizmohamadi S, Amjadi M. The Role of Social Support and Perfectionism in Nursing and Midwifery Students' Academic Engagement. Educ Strategy Med Sci. 2020; 13 (3) :260-266
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1955-fa.html

میرزایی فندخت امید، احمدزاده مطهره، عزیز محمدی ساناز، امجدی مهرناز. نقش حمایت اجتماعی و کمال گرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری ومامایی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1399; 13 (3) :260-266

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1955-fa.html



دوره 13، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4218