[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 15، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1401 ) ::
جلد 15 شماره 3 صفحات 279-270 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه حل مسأله اجتماعی با پذیرش و استفاده از منابع مبتنی بر وب در فعالیت‌های آموزشی- پژوهشی بر اساس مدل پذیرش فناوری
فرشاد پرهام نیا
دانشگاه آزاد اسلامی ، fparhamnia@yahoo.com
چکیده:   (1192 مشاهده)
مقدمه: حل مسأله یکی از مسائل مهم در حوزه روانشناسی است. به نظر می‌رسد حل مسأله اجتماعی به عنوان یک متغیر بیرونی نقش مهمی در پذیرش فناوری اطلاعات دارد. بنابراین،‌ هدف پژوهش حاضر، رابطه حل مسأله اجتماعی با استفاده و پذیرش منابع مبتنی بر وب در فعالیت‌های آموزشی-پژوهشی بر اساس مدل پذیرش و فناوری بود.
روش‌ها: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع پیمایشی بود. حجم نمونه پژوهش برابر با 311 نفر از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بودند. ابزار گردآوری داده‌ها بر اساس دو پرسشنامه انجام شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از رگرسیون چندگانه به کمک نرم‌افزار آماری SPSS نسخه 22 انجام شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد متغیر حل مسأله اجتماعی به عنوان متغیر بیرونی مدل پذیرش فناوری بر برداشت ذهنی از سودمندی و برداشت ذهنی از سهولت استفاده از منابع وبی تأثیر داشت. همچنین کلیه سازه‌های مدل پذیرش فناوری توانستند متغیر استفاده واقعی از منابع وبی را تبیین کنند.
نتیجه‌گیری: نتایج کلی نشان داد حل مسأله اجتماعی رابطه مستقیمی با استفاده از منابع وبی جهت رفع نیازهای اطلاعاتی آموزشی و پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی دارد. به طوری که دانشجویان هنگام مواجهه با مشکلات از سبک حل مسأله اجتماعی استفاده می‌کنند.
واژه‌های کلیدی: حل مسأله اجتماعی، منابع وبی، پذیرش فناوری، دانشجویان علوم پزشکی، کرمانشاه.
متن کامل [PDF 500 kb]   (1109 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: کارکرد تکنولوژی در آموزش علوم پزشکی
دریافت: 1398/1/29 | پذیرش: 1398/2/15 | انتشار: 1401/5/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parhamnia F. The relationship between social problem solving with acceptance and use of Web-based resources in educational-research activities adopting a Technology Acceptance Model (TAM). Educ Strategy Med Sci 2022; 15 (3) :270-279
URL: http://edcbmj.ir/article-1-2075-fa.html

پرهام نیا فرشاد. رابطه حل مسأله اجتماعی با پذیرش و استفاده از منابع مبتنی بر وب در فعالیت‌های آموزشی- پژوهشی بر اساس مدل پذیرش فناوری. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1401; 15 (3) :270-279

URL: http://edcbmj.ir/article-1-2075-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645