[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 4 - ( زمستان 1390 ) ::
جلد 4 شماره 4 صفحات 188-183 برگشت به فهرست نسخه ها
میزان موفقیت آموزش فراگیر کودکان استثنایی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهرستان ساری
ترانه عنایتی 1، فرشیده ضامنی2 ، رضا بهنام فر2 ، فریبا فلاح2
1- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران ، tenayati@yahoo.com
2- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده:   (26029 مشاهده)

  اهداف: آموزش و پرورش در قرن بیست‌و‌یکم، 4 مولفه "یادگیری برای دانستن"، "یادگیری برای عمل‌کردن"، "یادگیری برای زیستن" و "یادگیری برای باهم‌زیستن" را مدنظر دارد. امروزه، آموزش فراگیر یکی از بارزترین و پرکشمکش­ترین موضوعات پیش‌روی سیاست­گذاران و متخصصان آموزشی در سراسر جهان است. هدف از این پ‍ژوهش بررسی میزان موفقیت طرح آموزش فراگیر از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهرستان ساری بود.

  روش‌ها: این مطالعه توصیفی در سال 1389 در معلمان دوره ابتدایی عادی، استثنایی و رابط شرکت‌کننده در طرح آموزش فراگیر در شهرستان ساری انجام شد و همه 60 نفر معلم به ‌صورت سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، ویراست دوم پرسش‌نامه "سازمان پژوهش آموزش و پرورش استثنایی" بود. با کمک نرم‌افزار SPSS 18 از روش­های آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل T تک‌نمونه­ای و آزمون فریدمن برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد .

  یافته‌ها: اجرای طرح آموزش فراگیر در اداره امور مدرسه، رشد اجتماعی، رشد عاطفی، جایگاه و موقعیت اجتماعی، خودشناسی دانش­آموزان با نیازهای ویژه، تعامل دانش­آموزان با نیازهای ویژه با سایر دانش­آموزان و نوع رفتار دانش­آموزان عادی، موفق بود، اما در امور آموزشی دانش­آموزان با نیازهای ویژه، موفقیت چندانی نداشت.

  نتیجه‌گیری: اجرای آموزش فراگیر در رشد ابعاد مختلف آموزشی دانش­آموزان با نیازهای ویژه مفید است.

واژه‌های کلیدی: آموزش فراگیر، رشد اجتماعی، رشد عاطفی، جایگاه اجتماعی، خودشناسی، دانش آموزان دارای نیازهای ویژه
متن کامل [PDF 213 kb]   (9341 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1390/8/23 | پذیرش: 1390/10/21 | انتشار: 1390/10/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Enayati T., Zameni F., Behnamfar R., Fallah F.. Level of exceptional children’s inclusive education successin primary school teachers’ viewpoint of Sari city. Educ Strategy Med Sci 2012; 4 (4) :183-188
URL: http://edcbmj.ir/article-1-226-fa.html

عنایتی ترانه، ضامنی فرشیده، بهنام فر رضا، فلاح فریبا. میزان موفقیت آموزش فراگیر کودکان استثنایی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهرستان ساری. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1390; 4 (4) :183-188

URL: http://edcbmj.ir/article-1-226-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 4 - ( زمستان 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645