[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 15، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1401 ) ::
جلد 15 شماره 3 صفحات 269-260 برگشت به فهرست نسخه ها
روابط ساختاری توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی در معلمان تربیت بدنی با تاکید بر جهت گیری اهداف پیشرفته
اسفندیار صفایی1 ، طاهر بهلکه 2، زین العابدین فلاح1 ، اسرا عسگری1
1- گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
2- گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران ، t.bahlekeha@yahoo.com
چکیده:   (1394 مشاهده)
مقدمه: هدف از این تحقیق بررسی روابط ساختاری توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی در معلمان تربیت بدنی با تاکید بر جهت­گیری اهداف پیشرفت بود.
روش ها: تجامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش می­باشد. طبق آمار تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تعداد معلمان 33000می­باشد (که از این تعداد28000نفر در کلاسهای درس حضور دارند و 5 هزار نفر فعالیت­های ستادی را انجام می­دهند که در این پژوهش کسانی که در کلاس­های درس حضور دارند جامعه آماری را تشکیل می­دهند). نمونه آماری در این تحقیق با توجه به حجم جامعه آماری برابر با 379نفر محاسبه گردید. در این پژوهش از روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چند مرحله­ای استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از تحلیل مسیر، ضریب همبستگی، رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد.
یافته ­ها: نتایج نشان داد که جهت­گیری هدف تسلطی-اجتنابی(005/0=P، 77/2=T، 02/0=B)، جهت­گیری هدف تسلطی-گرایشی (000/0=P،40/3=T، 07/0=B) و جهت­گیری هدف عملکردی-گرایشی (000/0=P، 75/4=T،10/0=B) منجر به بهبود رابطه بین توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی معلمان تربیت بدنی شد، اما جهت­گیری هدف عملکردی-اجتنابی نقش میانجی معنی­داری در رابطه بین توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی معلمان تربیت بدنی نداشت (140/0=P، 47/1=T، 01/0-=B).
نتیجه­ گیری: با توجه به نتایج، توسعه منابع انسانی جهت افزایش عملکرد سازمانی باید جهت­گیری اهداف پیشرفت را به منظور تبیین تأثیر توسعه منابع انسانی بر عملکرد سازمانی مدنظر داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: واژگان کلیدی: توسعه منابع انسانی، عملکرد سازمانی، جهت گیری اهداف پیشرفته، معلمان تربیت بدنی، وزارت آموزش و پرورش
متن کامل [PDF 1268 kb]   (1486 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
دریافت: 1398/4/24 | پذیرش: 1399/6/3 | انتشار: 1401/5/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Safaei E, Bahlake T, Fallah Z, Askari A. Structural Relations of Human Resource Development with Organizational Performance in physical Education Teachers Emphasizing the Role of the Orientation of Advanced Goals. Educ Strategy Med Sci 2022; 15 (3) :260-269
URL: http://edcbmj.ir/article-1-2264-fa.html

صفایی اسفندیار، بهلکه طاهر، فلاح زین العابدین، عسگری اسرا. روابط ساختاری توسعه منابع انسانی با عملکرد سازمانی در معلمان تربیت بدنی با تاکید بر جهت گیری اهداف پیشرفته. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1401; 15 (3) :260-269

URL: http://edcbmj.ir/article-1-2264-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660