[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 13، شماره 4 - ( مهر-آبان 1399 ) ::
جلد 13 شماره 4 صفحات 382-391 برگشت به فهرست نسخه ها
آسیب‌شناسی برنامه‌های آموزش مداوم پرستاران : یک مطالعه پدیدارشناسی
نسرین فرزان1 ، غلامرضا شمس 2، مرتضی رضایی زاده1 ، محمد قهرمانی1
1- دانشگاه شهید بهشتی
2- دانشگاه شهید بهشتی ، gh_shams@sbu.ac.ir
چکیده:   (47 مشاهده)
چکیده
مقدمه:  آموزش مدوام که ابزاری مناسب برای ارتقای سطح دانش، مهارت و بینش منابع انسانی هر سازمان و ضامن پیشرفت و توسعه آنها است، نیازمند بستری مناسب و غلبه بر چالش­های پیش روی خود است. از این رو هدف این تحقیق، بررسی تجارب پرستاران و شناخت نقاط ضعف دوره­های آموزش مدوام رگزار شده، طی یک مطالعه کیفی بود.ر
روش ها: این مطالعه یک مطالعه کیفی به روش پدیدارشناسی تفسیری در پاییز 1397 انجام شد،24 نفر از سوپروایزران آموزشی، سرپرستاران و پرستاران با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف، در این مطالعه مشارکت داشتند. با مصاحبه نیمه ساختارمند، داده­ها جمع­آوری شد و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از رویکرد کلایزی استفاده شد. نرم افزار؟ ) از هیچ نرم­افزاری استفاده نشده است)
نتایج: در طی فرایند آنالیز محتوی مصاحبه، در نهایت 4 طبقه اصلی شامل محتوای نامناسب؛ پایین بودن سطح تعامل در کلاس­ها؛ کم توجهی به روش­های یاددهی –یادگیری مؤثر؛ مهارت­حرفه­ای اندک اساتید، بدست آمد .
نتیجه­گیری: در حال حاضر، در فرآیندهای یادگیری و آموزش مداوم، مسائل ذکر شده فوق، باعث کاهش اثربخشی دوره­های آموزشی شده است و اجرای این دوره­ها، صرفاٌ برای پر کردن ساعات آموزشی پرستاران استفاده می­شود، بنابراین برای بهبود این وضعیت ،نیاز به توجه و بسترسازی مناسب است.
واژه‌های کلیدی: کلید‌واژه‌ها: آموزش‌ پرستاری، آموزش‌مداوم، آسیب‌شناسی برنامه‌های آموزش‌ پرستاری، توسعه حرفه ای
متن کامل [PDF 552 kb]   (19 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: سایر موضوعات
دریافت: 1398/12/20 | پذیرش: 1399/3/10 | انتشار: 1399/8/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

farzan N, shams G, rezaeizadeh M, ghahramani M. Challenges of Nursing Continuing Education: A Phenomenological Study. Educ Strategy Med Sci. 2020; 13 (4) :382-391
URL: http://edcbmj.ir/article-1-2546-fa.html

فرزان نسرین، شمس غلامرضا، رضایی زاده مرتضی، قهرمانی محمد. آسیب‌شناسی برنامه‌های آموزش مداوم پرستاران : یک مطالعه پدیدارشناسی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1399; 13 (4) :382-391

URL: http://edcbmj.ir/article-1-2546-fa.html



دوره 13، شماره 4 - ( مهر-آبان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4241