[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 18، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1404 ) ::
جلد 18 شماره 1 صفحات 46-37 برگشت به فهرست نسخه ها
نگرش اعضاء هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نسبت به عملکرد ‌آموزش مجازی در طول همه گیری کووید-19‌
سارا همتی1 ، فاضل محمدی مقدم1 ، الهه توسلی1 ، اکبر سلیمانی بابادی1 ، شهرزاد حبیبی1 ، داریوش قلی پور1 ، مرضیه فرهادخانی2
1- دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
2- دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران ، m_farhadkhani@yahoo.com
چکیده:   (221 مشاهده)
مقدمه: همه­گیری­کووید-19 تمام جنبه های زندگی از جمله نحوه ارائه خدمات آموزش عالی در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. هدف این مطالعه ارزیابی نگرش اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نسبت به عملکرد آموزش مجازی در طول همه گیری کووید-19 می­باشد.
روش­ ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی و از نوع مقطعی بود. تعداد 384 نفر از دانشجویان و 116 نفر از اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال تحصیلی 13400-1399 مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه­های استانداردی بود که از طریق شبکه های اجتماعی برای اعضاء هیئت علمی و دانشجویان ارسال شد. قسمت سنجش نگرش دانشجویان دارای60 سوال و در 5 مقیاس و پرسشنامه اعضاء هیئت علمی دارای 23 سوال و در 7 مقیاس طراحی شده بود.
یافته ­ها: نتایج نشان داد که اعضاء هیئت علمی درخصوص عملکرد آموزش مجازی، نگرش مناسبی (12/69 درصد) نسبت به "میزان پشتیبانی از دانشجو" گزارش دادند. اما نسبت به "محتوای برنامه آموزش مجازی" و "نرم افزار آموزش مجازی" نگرش امیدبخشی نداشتند. همچنین، دانشجویان نیز نگرش متوسطی نسبت به عملکرد آموزش مجازی داشتند؛ به طوری که بالاترین میانگین مربوط به مقیاس"علاقه به تداوم یادگیری الکترونیکی" و کمترین میانگین مربوط به مقیاس" قابلیت کاربرد" بود.
نتیجه گیری: جهت ارتقاء عملکرد آموزش مجازی، توسعه زیرساخت­های لازم مانند توسعه شبکه سراسری اینترنت و افزایش پهنای باند، تولید نرم افزارهای آموزشی تعامل محور و استفاده از تجارب کسب شده در این مدت و همچنین برگزاری دوره­ها و کارگاه­های آموزشی مستمر برای اعضاء هیئت علمی و دانشجویان ضروری به نظر می­رسد.
 
واژه‌های کلیدی: نگرش، آموزش مجازی، همه‌گیری کووید-19، اعضاء هیئت علمی، دانشجویان
متن کامل [PDF 534 kb]   (67 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: آموزش مجازی علوم پزشکی
دریافت: 1401/7/10 | پذیرش: 1401/10/23 | انتشار: 1404/1/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hemati S, Mohammadi-Moghadam F, Tavassoli E, Soleymani Babadi A, habibi S, Gholipour D et al . Attitude of faculty members and students in Shahrekord University of ‎Medical Sciences towards the performance of E-Learning during the ‎COVID-19 pandemic‎. Educ Strategy Med Sci 2025; 18 (1) :37-46
URL: http://edcbmj.ir/article-1-3068-fa.html

همتی سارا، محمدی مقدم فاضل، توسلی الهه، سلیمانی بابادی اکبر، حبیبی شهرزاد، قلی پور داریوش و همکاران.. نگرش اعضاء هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نسبت به عملکرد ‌آموزش مجازی در طول همه گیری کووید-19‌. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1404; 18 (1) :37-46

URL: http://edcbmj.ir/article-1-3068-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710