[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 17، شماره 6 - ( بهمن-اسفند 1403 ) ::
جلد 17 شماره 6 صفحات 22-11 برگشت به فهرست نسخه ها
ضرورت تشکیل کمیته تعاملی دانشجویی برای ارزیابی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی (مطالعه موردی: دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز)
هدیه موسوی1 ، حمید یزدانی نژاد1 ، پرستو پارسائی محمدی1 ، جواد زارعی1 ، زهره انجم شعاع1 ، نوید محمدی زاده1 ، امیرعباس عزیزی 2
1- دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
2- دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، amirabbasazizi@gmail.com
چکیده:   (105 مشاهده)
مقدمه: یکی از رسالت­های اصلی مراکز مطالعه و توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه­های علوم پزشکی کشور، ارتقاء کیفیت تدریس است. کمیته­های تعاملی دانشجویی یکی از روش­های ارزیابی کیفیت تدریس استاد در طول ترم تحصیلی است. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر تشکیل کمیته­های تعاملی دانشجویی بر کیفیت تدریس در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی­شاپور اهواز بود.
روش‌ها: مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی-مقطعی بود که در سال 1400، در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی­شاپور اهواز انجام شد. جامعه پژوهش را دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1399، 1398 و 1397 در دانشکده پیراپزشکی، مشارکت­کننده در کمیته­های تعاملی دانشجویی تشکیل می­دادند. ابزار مطالعه پرسش­نامه چهار بخشی محقق­ساخته بود که از طریق ایمیل و پیام­رسان­ها برای جامعه هدف ارسال گردید. داده­های گردآوری شده با استفاده از روش­های آمار توصیفی و استنباطی در نرم­افزار SPSS (نسخه 24) تحلیل شدند.
یافته‌ها: در مجموع 57 درصد از پرسش­نامه­ها توسط شرکت­کنندگان تکمیل و ارجاع گردید. نتایج حاصل از تحلیل نمودارهای جعبه­ای مربوط به پاسخ­های دانشجویان در زمینه تأثیر ارائه گزارش­های هفتگی بر کیفیت تدریس با توجه به توزیع نرمال و متوازان آن و پراکندگی بیشتر نمرات بالاتر از میانه نشان­دهنده ارتباط مثبت و معنادار بود. این موضوع می­تواند بیانگر آن باشد که وجود کمیته­های تعاملی دانشجویی با توجه به بازخوردهای ارائه شده مفید و مؤثر می­باشد. همچنین اکثر شرکت­کنندگان گزینه­های زیاد یا خیلی زیاد را در پاسخ به سؤالات وجود مشکلات آموزش مجازی انتخاب نموده­اند و معتقد به وجود مشکلاتی در آموزش مجازی بودند.
نتیجه‌گیری: در مجموع، یافته­های مطالعه نشان داد که تشکیل کمیته­های تعاملی دانشجویی می­تواند در بهبود و ارتقاء کیفیت تدریس ارائه شده توسط اساتید مفید و مؤثر باشد.
واژه‌های کلیدی: کمیته تعاملی، کیفیت تدریس، ارزشیابی آموزشی، دانشجویان
متن کامل [PDF 481 kb]   (55 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: تعامل دانشجویان با آموزش
دریافت: 1401/11/20 | پذیرش: 1402/1/24 | انتشار: 1403/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mosavi H, Yazdaninejad H, Parsaee-Mohamadi P, Zarei J, Anjom-Shoa Z, Mohamadizadeh N et al . The Necessity of Forming an Interactive Student Committee to Evaluate the Quality of Teaching (Case Study: Faculty of Paramedicine, Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences). Educ Strategy Med Sci 2025; 17 (6) :11-22
URL: http://edcbmj.ir/article-1-3120-fa.html

موسوی هدیه، یزدانی نژاد حمید، پارسائی محمدی پرستو، زارعی جواد، انجم شعاع زهره، محمدی زاده نوید و همکاران.. ضرورت تشکیل کمیته تعاملی دانشجویی برای ارزیابی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی (مطالعه موردی: دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز). دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1403; 17 (6) :11-22

URL: http://edcbmj.ir/article-1-3120-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 6 - ( بهمن-اسفند 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4679