[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1393 ) ::
جلد 7 شماره 2 صفحات 81-75 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل کیفیت آموزش مجازی و حضوری؛ دانشگاه امیرکبیر
حمید رحیمی 1، آرش شاهین2 ، راضیه آقابابایی3
1- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران ، hamid_rahimi_1982@yahoo.com
2- گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
3- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
چکیده:   (13617 مشاهده)

اهداف: امروزه کیفیت در آموزش عالی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گسترش کمی نظام آموزش عالی بدون توجه به کیفیت، پیامدهای نامطلوبی به‌همراه خواهد داشت. هدف این پژوهش، تحلیل شکاف کیفیت خدمات آموزش مجازی و حضوری از دیدگاه دانشجویان بود.

روش‌ها: در این پژوهش توصیفی- پیمایشی، 200 نفر از دانشجویان حضوری و مجازی دانشگاه‌ امیرکبیر در سال تحصیلی 91-1390 با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه محقق‌ساخته کیفیت خدمات آموزشی بر اساس 11 مولفه در قالب 36 سئوال بود که پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 91/0 و روایی آن‌ به‌صورت محتوایی و سازه تایید شد. تحلیل داده‌ها در سطح توصیفی و استنباطی (آزمون‌های T زوجی و T تک‌نمونه‌ای) به‌کمک نرم‌افزار SPSS 18 انجام شد.

یافته‌ها: تمام مولفه‌ها با میانگین 40/0±77/3 بالاتر از حد متوسط بودند. مولفه قابلیت اطمینان، (47/0±92/3) بالاترین و مولفه اعتبار (38/0±00/3) کمترین میانگین را داشت. مولفه‌های قابلیت اطمینان، امنیت، دسترسی، ارتباطات، اعتبار، ادب و انعطاف‌پذیری در آموزش مجازی و حضوری تفاوت معنی‌دار داشتند، اما در سایر مولفه‌ها این تفاوت معنی‌دار نبود. ابعاد قابلیت اطمینان و شایستگی به‌ترتیب بیشترین و کمترین شکاف را داشتند.

نتیجه‌گیری: میانگین مولفه‌های کیفیت خدمات آموزشی بالاتر از حد متوسط است.

واژه‌های کلیدی: کیفیت خدمات، آموزش حضوری، آموزش مجازی، دانشگاه، دانشجویان
متن کامل [PDF 410 kb]   (3958 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
دریافت: 1391/9/12 | پذیرش: 1392/5/26 | انتشار: 1393/3/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahimi H., Shahin A., Agha Babayi R.. Analysis of Virtual and Face to Face Training Quality Amir Kabir University. Educ Strategy Med Sci 2014; 7 (2) :75-81
URL: http://edcbmj.ir/article-1-335-fa.html

رحیمی حمید، شاهین آرش، آقابابایی راضیه. تحلیل کیفیت آموزش مجازی و حضوری؛ دانشگاه امیرکبیر. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1393; 7 (2) :75-81

URL: http://edcbmj.ir/article-1-335-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645