[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1393 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 62-57 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثر بر ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی توسط دانشجویان
طاهره آقامیرزایی1 ، ابراهیم صالحی عمران2 ، باقر رحیم‌پور کامی3
1- گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و فناوری، دانشگاه علوم و فنون مازندران، بابل، ایران
2- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران ، edpes60@hotmail.com
3- گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه علوم و فنون مازندران، بابل، ایران
چکیده:   (14541 مشاهده)

اهداف: اساتید یکی از ارکان اصلی دانشگاه محسوب می‌شوند و نحوه عملکرد آنها در بازدهی کل نظام آموزشی نقش اساسی ایفا می‌کند. هدف این پژوهش، بررسی عوامل زمینه‌ای تاثیرگذار بر نحوه ارزشیابی اساتید دانشگاه توسط دانشجویان بود.

روش‌ها: این پژوهش توصیفی- تحلیلی در 12339 دانشجوی دانشگاه علوم و فنون مازندران در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 91-1390 انجام شد. معدل کل دانشجویان به‌عنوان شاخص تعیین وضعیت عملکرد تحصیلی دانشجو مورد استفاده قرار گرفت. برای تحلیل نتایج پژوهش از نرم‌افزار SPSS 17 و آزمون‌های آنالیز واریانس یک‌طرفه، تعقیبی توکی، همبستگی پیرسون و T مستقل استفاده شد.

یافته‌ها: میانگین نمره ارزشیابی اساتید با توجه به وضعیت عملکرد تحصیلی، جنسیت و مقطع تحصیلی دانشجویان، وضعیت تاهل، سابقه تدریس و رتبه استاد و همچنین نوع درس و زمان ارایه آن تفاوت معنی‌دار داشت. توان علمی- آموزشی و رفتار اجتماعی اساتید در کلاس درس در سطح اطمینان 100% دارای رابطه معنی‌دار و مثبت بود (0001/0=p).

نتیجه‌گیری: مولفه­های عملکرد تحصیلی دانشجو، جنسیت استاد و دانشجو، دوره تحصیلی دانشجو، نوع درس، توان علمی- آموزشی استاد، مرتبه علمی، سابقه تدریس، زمان ارایه درس و وضعیت تاهل استاد بر ارزشیابی اساتید توسط دانشجو موثر است، ولی وضعیت استخدامی استاد رابطه‌ای با این ارزشیابی ندارد.

واژه‌های کلیدی: دانشجو، ارزشیابی، عضو هیات علمی، عملکرد
متن کامل [PDF 412 kb]   (3982 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1391/11/22 | پذیرش: 1392/7/1 | انتشار: 1392/12/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aghamirzayi T., Salehi Omran E., Rahimpour Kami B.. Effective Factors on Student Evaluation of Faculty Members Performance. Educ Strategy Med Sci 2014; 7 (1) :57-62
URL: http://edcbmj.ir/article-1-374-fa.html

آقامیرزایی طاهره، صالحی عمران ابراهیم، رحیم‌پور کامی باقر. عوامل موثر بر ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی توسط دانشجویان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1393; 7 (1) :57-62

URL: http://edcbmj.ir/article-1-374-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4710