1- مرکز تحقیقات تروما، دانشگاه علوم پزشکی بقیها...(عج)، تهران، ایران ، h.mahmoudi@bmsu.ac.ir 2- گروه داخلی- جراحی، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیها...(عج)، تهران، ایران
روشها: این مطالعه کیفی در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران انجام شد و 11 نفر از اساتید و دانشجویان به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه انفرادی نیمهساختاریافته استفاده شد. بهمنظور تحلیل دادهها از روش تحلیل محتوای کیفی با رویکرد قراردادی استفاده شد. از نرمافزار MAXQDA 2007 برای دستهبندی، کدگذاری و طبقهبندی متون حاصل از مصاحبهها استفاده شد.
یافتهها: ابتدا حدود 650 کد اولیه استخراج شد. این کدهای اولیه در 9 طبقه آموزش کارآمد، استفاده از تکنولوژیهای روز، تحقق اهداف، تعامل و تعادل عناصر آموزشی، تغییر در نگرش و عملکرد دانشجو، تلفیق شیوههای مختلف آموزشی، رشد کمی و کیفی، توسعه یادگیری، یاددهی فرآیند آموختن ، دستهبندی شدند.
نتیجهگیری: توسعه آموزش، رشد و پویایی متعادل، همه جانبه و پایدار است.
Mahmoudi H., Heidaranlou E., Ebadi A.. Educational Development in the view of Instructors and Students A Qualitative Study . Educ Strategy Med Sci 2014; 7 (1) :1-5 URL: http://edcbmj.ir/article-1-447-fa.html
محمودی حسین، حیدرانلو اسماعیل، عبادی عباس. توسعه آموزش از دیدگاه اساتید و دانشجویان؛ مطالعه کیفی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1393; 7 (1) :1-5