[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1393 ) ::
جلد 7 شماره 2 صفحات 113-107 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر فناوری‌های نوین بر کارآیی و اثربخشی آموزش
امین چراغیان رادی 1، علی‌اکبر عابدی شربیانی2 ، حسین نجفی3 ، کمال نصرتی هشی4
1- گروه برنامه‌ریزی آموزشی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران ، amin.radi90@gmail.com
2- گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
3- گروه علوم تربیتی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، واحد خلخال، دانشگاه پیام نور، خلخال، ایران
4- گروه فلسفه آموزش و پرورش، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
چکیده:   (11872 مشاهده)

اهداف: استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی توسط متخصصان تعلیم و تربیت مورد تاکید قرار گرفته‌ است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر فناوری‌های نوین بر کارآیی و اثربخشی آموزشی بود.

روش‌ها: این پژوهش توصیفی پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. فناوری‌های نوین در قالب ۵ فاکتور اصلی که شامل؛ پایگاه داده‌های علمی، نرم‌افزارهای کاربردی، فیلم‌های آموزشی، اینترنت و رایانه بود، مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش در میان دانشجویان کارشناسی و ارشد دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 92-1391 اجرا شد. ۳۵۶ نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند که در نهایت ۲۹۱ پرسش‌نامه توسط آنها تکمیل شد. داده‌های مورد نیاز پژوهش با استفاده از پرسش‌نامه محقق‌ساخته جمع‌آوری شد. برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS 20 و آزمون Smart PLS برای بررسی برازش مدل مفهومی تدوین‌شده، استفاده شد.

یافته‌ها: فناوری‌های نوین (91/4=t)، و فاکتورهای آن مانند پایگاه داده‌های علمی (47/2=t)، اینترنت (44/2=t)، فیلم ‌ های آموزشی (42/2=t)، و رایانه (73/2=t)، بر کارآیی و اثربخشی آموزشی تاثیر مثبت و معنی‌دار داشتند، درحالی‌که نرم‌افزارهای آموزشی (42/0=t) بر کارآیی و اثربخشی آموزشی تاثیر معنی‌دار نداشت.

نتیجه‌گیری: پایگاه داده‌ها، اینترنت، فیلم‌های آموزشی و کاربرد رایانه از شاخص‌های فناوری‌های نوین بر کارآیی و اثربخشی آموزش موثر هستند.
واژه‌های کلیدی: فناوری‌های نوین، کارآیی، اثربخشی، آموزش، دانشجویان
متن کامل [PDF 391 kb]   (3565 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1392/4/13 | پذیرش: 1392/7/20 | انتشار: 1393/3/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Cheraghiyan Radi A., Abedi Sharbiyani A.A., Najafi H., Nosrati Heshi K.. Comparison of Complications of General and Spinal Anesthesia after Cesarean. Educ Strategy Med Sci 2014; 7 (2) :107-113
URL: http://edcbmj.ir/article-1-468-fa.html

چراغیان رادی امین، عابدی شربیانی علی‌اکبر، نجفی حسین، نصرتی هشی کمال. تاثیر فناوری‌های نوین بر کارآیی و اثربخشی آموزش. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1393; 7 (2) :107-113

URL: http://edcbmj.ir/article-1-468-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660