جایگاه برنامه درسی پنهان در آموزش مداوم پزشکی
|
مژگان محمدی مهر، کورش فتحی واجارگاه |
|
|
چکیده: (31506 مشاهده) |
برنامه های درسی یکی
از مهمترین ابزار و عناصر تحقق بخشیدن به اهداف و رسالتهای کلی آموزش پزشکی هستند
و در نظام آموزش عالی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردارند.
یکی از ابعاد برنامه درسی، برنامه درسی پنهان می باشد. برنامه درسی پنهان شامل
تدریس ضمنی، غیررسمی و غیرملموس نظام ارزشها، هنجارها، طرز تلقی ها و جنبه های غیر
ملموس دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است که متأثر از کل نظام تربیتی و بافت کل
جامعه است. اجرای دوره های آموزش جهت ارتقای مهارتهای شغلی جامعه پزشکی یکی از
وظایف دانشگاههای علوم پزشکی است که در قالب قانون آموزش مداوم اجرا می گردد. در
این مقاله پس از معرفی برنامه درسی پنهان و مسائلی که به نحوی با برنامه درسی
پنهان ارتباط دارد، به بررسی نقش آن در آموزش مداوم پزشکی می پردازیم. |
|
واژههای کلیدی: برنامه درسی، برنامه درسی پنهان، آموزش مداوم پزشکی، آموزش عالی |
|
متن کامل [PDF 183 kb]
(4248 دریافت)
|
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل |
موضوع مقاله:
سلامت دریافت: 1387/12/11 | انتشار: 1387/7/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|