[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 1 - ( بهار 1389 ) ::
جلد 3 شماره 1 صفحات 16-15 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش نامه؛ روش ارزیابی آموزش و استراتژی بازخوردی در پرستاری
اشرف محمدی 1، مرتضی خاقانی زاده ، عباس عبادی ، افسانه محمدی ، فاطمه امیری ، افسانه رئیسی فر
1- ، maryam.mohammadi14@yahoo.com
چکیده:   (26477 مشاهده)

  مقدمه: استفاده از ارزشیابی کارآمد­ترین روش برای بهبود کیفی آموزش است و از مزایای عمده آن می­توان به بهبود روحیه و فعالیت شرکت­کنندگان در ارزشیابی و نیز توجیه بهتر امکانات مادی و مالی و آموزش به کمک ارزشیابی اشاره کرد. ارزشیابی به فرآیندی نظامدار برای جمع­آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات به منظور تعیین میزان تحقق هدف­های مورد نظر گفته می­شود. برای این منظور، نیاز به ابزارهای ارزشیابی احساس می­شود. طبق تقسیم­بندی ابزار­های ارزیابی، آموزش­نامه­ها از آزمون­های عملکردی هستند و برای سنجش هدف­های آموزشی و بازده­های یادگیری حوزه روانی- حرکتی و شناختی به­کار می­روند. از آموزش­نامه­ها تحت عنوان "پرونده­های آموزشی فردی" نیز نام می­برند که در ابتدا به­عنوان وسیله تسهیل­کننده برای ضبط و برنامه­ریزی آموزش در روان­پزشکی مورد استفاده قرار گرفته شد. آموزش­نامه­ها به­عنوان استراتژی تسهیل فرآیند بازخوردی و تفکر خلاق طی آموزش بالینی پرستاری مورد استفاده قرار می­گیرند. هدف از این مطالعه، بررسی تاریخچه استفاده از آموزش­نامه، تعاریف، مزایا، معایب و کاربرد آن به­عنوان استراتژی بازخوردی در پرستاری بود.

نتیجه­گیری: آموزش­نامه، به دلیل کاهش فاصله بین نظر و بالین، می­تواند به معلم و دانشجو در رسیدن به اهداف آموزشی و بالینی کمک کند و همچنین به کمک آن می­توان از دانشجو و استاد بازخورد گرفت.
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، کارنامه، ابزار ارزیابی، بازخورد، آموزش بالینی
متن کامل [PDF 261 kb]   (6208 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1388/12/15 | انتشار: 1389/3/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi A., Khaghanizade M., Ebadi A., Mohammadi A., Amiri F., Raesifar A.. Log book a method of evaluating education and feedback strategy in nursing. Educ Strategy Med Sci 2010; 3 (1) :15-16
URL: http://edcbmj.ir/article-1-60-fa.html

محمدی اشرف، خاقانی زاده مرتضی، عبادی عباس، محمدی افسانه، امیری فاطمه، رئیسی فر افسانه. آموزش نامه؛ روش ارزیابی آموزش و استراتژی بازخوردی در پرستاری. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1389; 3 (1) :15-16

URL: http://edcbmj.ir/article-1-60-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 1 - ( بهار 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660