اثربخشی بازخوردهای اصلاحی(کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابیهای تکوینی
بر میزان عشق به یادگیری
|
کامران پورمحمدقوچانی1 ، بهشته قاسمی کهریز سنکی ، عزت اله قدم پور2 ، مریم شاکرمی2 ، راضیه جلیلی ، مهدی یوسف وند 3 |
1- موسسه آموزش عالی شاندیز - ایران 2- گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران 3- دانشگاه لرستان ، bberaka@yahoo.com |
|
چکیده: (6946 مشاهده) |
مقدمه: هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی بازخوردهای اصلاحی(کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابیهای تکوینی بر میزان عشق به یادگیری دانشآموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر الشتر بود.
روشها: این پژوهش به صـورت نیمهتجربی بود که در آن از طرح پیشآزمون - پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. نمونه پژوهش 40 آزمودنی بود که به روش تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب و به صورت تصادفی در گروههای آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه عشق به یادگیری مکفارلن(2007) استفاده شد. دادهها با روش تحلیل کواریانس تک متغیری تجزیه و تحلیل شدند.
یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری نشان داد که بین دانشآموزان پسر دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ عشق به یادگیری زبان انگلیسی(001/0P<، 58/24F=) تفـاوت معنیداری وجـود دارد.
نتیجهگیری: بنابراین میتوان گفت که ارائه بازخوردهای کتبی و کلامی مبتنی بر مدل باتلر و وین میتواند موثر باشد و در صورتی که معلمان بعد از ارزشیابیهای تکوینی از این مدل برای ارائه بازخورد استفاده کنند، میتوانند سطح عشق به یادگیری دانشآموزان را به طرز معنیداری افزایش دهند. |
|
واژههای کلیدی: بازخوردهای اصلاحی کتبی و کلامی، ارزشیابی تکوینی، عشق به یادگیری |
|
متن کامل [PDF 402 kb]
(4326 دریافت)
|
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل |
موضوع مقاله:
نظریههای یادگیری و آموزش در علوم پزشکی دریافت: 1397/6/23 | پذیرش: 1397/12/18 | انتشار: 1399/2/21
|
|
|
|