[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1404 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 71-63 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی درک دانشجویان از فرایندکار گروهی و عملکرد گروه در آموزش مجازی دانشجویان پرستاری در دوران کووید 19
مرضیه عادل مهربان*1 ، کامیار جدیدالسلام2
1- دانشگاه ع.پ. ایران ، adel.m@iums.ac.ir
2- دانشگاه ع.پ. ایران
چکیده:   (89 مشاهده)
مقدمه:
در دوران کووید و با کاربرد آموزش مجازی لازم است توسعه کار تیمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و فارغ التحصیلان علوم پزشکی برای زندگی حرفه ای آماده شوند. لذا این مطالعه با هدف بررسی درک دانشجویان از فرایندکار گروهی و عملکرد گروه در آموزش مجازی دانشجویان پرستاری در دوران کووید 19 انجام گرفت.
روش :
این پژوهش مقطعی و توصیفی پس از اخذ مجوز اخلاق (IR.IUMS.REC.1400.837) در دانشکده پرستاری مامائی دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شد. 204 نفر دانشجوی پرستاری به روش در دسترس انتخاب شده و پرسشنامه ‌ارزیابی کار گروهی که شامل سه بخش ارزیابی کار گروهی، درک فرایند کار گروهی، و عملکرد گروه در آموزش مجازی بود را تکمیل نمودند که اعتبار و پایایی (α=0.939) آن در مطالعات قبلی و فعلی تایید شده‌بود. داده ها با استفاده از آزمونهای توصیفی میانگین و انحراف معیار و درصد در نرم افزار 16 SPSS تحلیل گردید.
یافته‌ها:
یافته‎ها نشان داد دانشجویان اکثرا (55.4%) زن و بیش از نیمی(51%) از  آنها بالای 20 سال سن داشتند. دانشجویان در مقطع کارشناسی بوده و 76% آنها دارای بیش از 5 درس با کارگروهی را گذرانده‌بودند. 75.7% در گروههای 5 نفر یا کمتر فعالیت داشتند.
در بخش ارزیابی کارگروهی در آموزش مجازی، میانگین کل (0.97)±3.83 بود. در بخش درک فرایند کار گروهی در آموزش مجازی میانگین کل  (0.94)±3.57 بود و در بخش عملکرد گروه در آموزش مجازی میانگین کل  (0.91)±3.13 بود.
نتیجه‌گیری:
نتایج این پژوهش نشان داد که دانشجویان به طور کلی کار گروهی را بالاتر از حد متوسط دانسته اند اما فشار بار کاری را در گروه زیاد و تقسیم کار را غیرعادلانه می‌دانند. لذا لازم است در راستای تقسیم کار و ایفای نقش اساتید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای حل این مشکل داشته باشند
واژه‌های کلیدی: پرستاری، تیم، آموزش از راه دور، پژوهش آموزش پرستاری
متن کامل [PDF 843 kb]   (31 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: آموزش مجازی علوم پزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Adel-Mehraban M, Jadidolsalam K. Nursing Student’s perception of Team work in Distance Education in Corvid 19. Educ Strategy Med Sci 2025; 18 (3) :63-71
URL: http://edcbmj.ir/article-1-3146-fa.html

عادل مهربان مرضیه، جدیدالسلام کامیار. بررسی درک دانشجویان از فرایندکار گروهی و عملکرد گروه در آموزش مجازی دانشجویان پرستاری در دوران کووید 19. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1404; 18 (3) :63-71

URL: http://edcbmj.ir/article-1-3146-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4714