1- دانشگاه ع.پ. ایران ، adel.m@iums.ac.ir 2- دانشگاه ع.پ. ایران
چکیده: (89 مشاهده)
مقدمه: در دوران کووید و با کاربرد آموزش مجازی لازم است توسعه کار تیمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و فارغ التحصیلان علوم پزشکی برای زندگی حرفه ای آماده شوند. لذا این مطالعه با هدف بررسی درک دانشجویان از فرایندکار گروهی و عملکرد گروه در آموزش مجازی دانشجویان پرستاری در دوران کووید 19 انجام گرفت. روش : این پژوهش مقطعی و توصیفی پس از اخذ مجوز اخلاق (IR.IUMS.REC.1400.837) در دانشکده پرستاری مامائی دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شد. 204 نفر دانشجوی پرستاری به روش در دسترس انتخاب شده و پرسشنامه ارزیابی کار گروهی که شامل سه بخش ارزیابی کار گروهی، درک فرایند کار گروهی، و عملکرد گروه در آموزش مجازی بود را تکمیل نمودند که اعتبار و پایایی (α=0.939) آن در مطالعات قبلی و فعلی تایید شدهبود. داده ها با استفاده از آزمونهای توصیفی میانگین و انحراف معیار و درصد در نرم افزار 16 SPSS تحلیل گردید. یافتهها: یافتهها نشان داد دانشجویان اکثرا (55.4%) زن و بیش از نیمی(51%) از آنها بالای 20 سال سن داشتند. دانشجویان در مقطع کارشناسی بوده و 76% آنها دارای بیش از 5 درس با کارگروهی را گذراندهبودند. 75.7% در گروههای 5 نفر یا کمتر فعالیت داشتند. در بخش ارزیابی کارگروهی در آموزش مجازی، میانگین کل (0.97)±3.83 بود. در بخش درک فرایند کار گروهی در آموزش مجازیمیانگین کل (0.94)±3.57 بود و در بخشعملکرد گروه در آموزش مجازی میانگین کل (0.91)±3.13 بود. نتیجهگیری: نتایج این پژوهش نشان داد که دانشجویان به طور کلی کار گروهی را بالاتر از حد متوسط دانسته اند اما فشار بار کاری را در گروه زیاد و تقسیم کار را غیرعادلانه میدانند. لذا لازم است در راستای تقسیم کار و ایفای نقش اساتید برنامهریزی دقیقتری برای حل این مشکل داشته باشند
Adel-Mehraban M, Jadidolsalam K. Nursing Student’s perception of Team work in Distance Education in Corvid 19. Educ Strategy Med Sci 2025; 18 (3) :63-71 URL: http://edcbmj.ir/article-1-3146-fa.html
عادل مهربان مرضیه، جدیدالسلام کامیار. بررسی درک دانشجویان از فرایندکار گروهی و عملکرد گروه در آموزش مجازی دانشجویان پرستاری در دوران کووید 19. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1404; 18 (3) :63-71