[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1387 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 48-53 برگشت به فهرست نسخه ها
جایگاه برنامه درسی پنهان در آموزش مداوم پزشکی
مژگان محمدی مهر 1، کورش فتحی واجارگاه2
1- دانشجوي دوره دكتري برنامه ريزي درسي دانشگاه علامه طباطبايي
2- دانشيار دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه شهيد بهشتي
چکیده:   (23947 مشاهده)

برنامه های درسی یکی از مهمترین ابزار و عناصر تحقق بخشیدن به اهداف و رسالتهای کلی آموزش پزشکی هستند و در نظام آموزش عالی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردارند. یکی از ابعاد برنامه درسی، برنامه درسی پنهان می باشد. برنامه درسی پنهان شامل تدریس ضمنی، غیررسمی و غیرملموس نظام ارزشها، هنجارها، طرز تلقی ها و جنبه های غیر ملموس دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است که متأثر از کل نظام تربیتی و بافت کل جامعه است. اجرای دوره های آموزش جهت ارتقای مهارتهای شغلی جامعه پزشکی یکی از وظایف دانشگاههای علوم پزشکی است که در قالب قانون آموزش مداوم اجرا می گردد. در این مقاله پس از معرفی برنامه درسی پنهان و مسائلی که به نحوی با برنامه درسی پنهان ارتباط دارد، به بررسی نقش آن در آموزش مداوم پزشکی می پردازیم.

واژه‌های کلیدی: برنامه درسی، برنامه درسی پنهان، آموزش مداوم پزشکی، آموزش عالی
متن کامل [PDF 183 kb]   (2571 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


محمدی مهر مژگان، فتحی واجارگاه کورش. جایگاه برنامه درسی پنهان در آموزش مداوم پزشکی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1387; 1 (1) :48-53

URL: http://edcbmj.ir/article-1-6-fa.html



دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3752