Journal archive for Google Scholar Robot!

Education Strategies in Medical Sciences

دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی



Volume 14, Number 4 (2021-9)


The effect of motivational-practical teaching of basic science courses on meaningful and deep rational learning of dentistry students.
تأثیر تدریس انگیزشی - کاربردی علوم پایه بر یادگیری معنادار و ریشه‌ای دانشجویان دندانپزشکی.
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of the context -based approach in terms of the brain- based learning principles at the levels of learning Experimental Science among third grade elementary students.
تاثیر راهبرد مبتنی بر زمینه براساس اصول یادگیری مغز محور بر سطوح یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the globalization of education; identifying the current dimensions and situation (Case Study: Islamic Azad Universities of Mazandaran Province)
واکاوی جهانی‌شدن آموزش؛ شناسایی ابعاد و وضعیت موجود (مورد مطالعه: دانشگاههای آزاد اسلامی واحد استان مازندارن)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Phenomenological Explanation of Individualized Curriculum Principles with Emphasis on the Learning Experience of Participants in University Entrance Exam
تبیین پدیدارشناسانه اصول برنامه درسی انفرادی شده با تاکید بر تجربه یادگیری شرکت کنندگان در کنکور سراسری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of graduate Satisfaction of the Factors Affecting the Research Experience in Faculty of Management and Medical Information in Tabriz in the Years 96-93
بررسی رضایتمندی فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی تبریز از عوامل مؤثر بر تجربه پژوهشی درفاصله سال های 96-93
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Cultural Intelligence and Academic Motivation in collegians of Zahedan University of Medical Sciences in (2018).
بررسی رابطه هوش فرهنگی و انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درسال 1396
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the predictive role of belongingness to the efficacy clinical environment and the development of education nursing students of Rafsanjan in 1395
بررسی نقش پیش بینی کننده تعلق پذیری به محیط بالینی بر خودکارآمدی عملکرد بالینی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری رفسنجان در سال 1395
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an education-based human resource development model with a good governance in Iranian medical universities: A Qualitative Research
تدوین الگوی توسعه منابع انسانی آموزش محور مبتنی بر حکمرانی خوب در دانشگاه های علوم پزشکی کشور(مطالعه کیفی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles