1- موسسه آموزش عالی شاندیز - ایران 2- گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران 3- دانشگاه لرستان ، bberaka@yahoo.com
چکیده: (6869 مشاهده)
مقدمه:هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی بازخوردهای اصلاحی(کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابیهای تکوینی بر میزان عشق به یادگیری دانشآموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر الشتر بود. روشها: این پژوهش به صـورت نیمهتجربی بود که در آن از طرح پیشآزمون - پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. نمونه پژوهش 40 آزمودنی بود که به روش تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب و به صورت تصادفی در گروههای آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه عشق به یادگیری مکفارلن(2007) استفاده شد. دادهها با روش تحلیل کواریانس تک متغیریتجزیه و تحلیل شدند. یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری نشان داد که بین دانشآموزان پسر دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ عشق به یادگیری زبان انگلیسی(001/0P<، 58/24F=) تفـاوت معنیداری وجـود دارد. نتیجهگیری: بنابراین میتوان گفت که ارائه بازخوردهای کتبی و کلامی مبتنی بر مدل باتلر و وین میتواند موثر باشد و در صورتی که معلمان بعد از ارزشیابیهای تکوینی از این مدل برای ارائه بازخورد استفاده کنند، میتوانند سطح عشق به یادگیری دانشآموزان را به طرز معنیداری افزایش دهند.
Pourmahammadghouchani K, Ghasemikahrizsanki B, ghadampour E, Shakarami M, Jalili R, Yousefvand M. The Effect of Corrective Feedback (Written and Verbal) of Teachers in the Formative Evaluation of the Learning Love in First grade Male Students in the Ninth Grade of English language Learning. Educ Strategy Med Sci 2020; 13 (1) :9-16 URL: http://edcbmj.ir/article-1-1732-fa.html
پورمحمدقوچانی کامران، قاسمی کهریز سنکی بهشته، قدم پور عزت اله، شاکرمی مریم، جلیلی راضیه، یوسف وند مهدی. اثربخشی بازخوردهای اصلاحی(کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابیهای تکوینی
بر میزان عشق به یادگیری. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1399; 13 (1) :9-16