[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 13، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1399 ) ::
جلد 13 شماره 1 صفحات 16-9 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی بازخوردهای اصلاحی(کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی‌های تکوینی بر میزان عشق به یادگیری
کامران پورمحمدقوچانی1 ، بهشته قاسمی کهریز سنکی ، عزت اله قدم پور2 ، مریم شاکرمی2 ، راضیه جلیلی ، مهدی یوسف وند 3
1- موسسه آموزش عالی شاندیز - ایران
2- گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
3- دانشگاه لرستان ، bberaka@yahoo.com
چکیده:   (6869 مشاهده)
مقدمه: هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی بازخوردهای اصلاحی(کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی­های تکوینی بر میزان عشق به یادگیری دانش­آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر الشتر بود.
روشها: این پژوهش به صـورت نیمه­تجربی بود که در آن از طرح پیش­آزمون - پس­آزمون با گروه کنترل استفاده شد.  نمونه پژوهش 40 آزمودنی بود که به روش تصادفی خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب و به صورت تصادفی در گروه­های آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه عشق به یادگیری مک­فارلن(2007) استفاده شد. داده­ها با روش تحلیل کواریانس تک متغیری تجزیه و تحلیل شدند.
یافته‌ها: نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری نشان داد که بین دانش­آموزان پسر دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ عشق به یادگیری زبان انگلیسی(001/0P<، 58/24F=) تفـاوت معنی­داری وجـود دارد.
نتیجه‌گیری: بنابراین می­توان گفت که ارائه بازخوردهای کتبی و کلامی مبتنی بر مدل باتلر و وین می­تواند موثر باشد و در صورتی که معلمان بعد از ارزشیابی­های تکوینی از این مدل برای ارائه بازخورد استفاده کنند، می­توانند سطح عشق به یادگیری دانش­آموزان را به طرز معنی­داری افزایش دهند.
واژه‌های کلیدی: بازخوردهای اصلاحی کتبی و کلامی، ارزشیابی تکوینی، عشق به یادگیری
متن کامل [PDF 402 kb]   (4285 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
دریافت: 1397/6/23 | پذیرش: 1397/12/18 | انتشار: 1399/2/21
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pourmahammadghouchani K, Ghasemikahrizsanki B, ghadampour E, Shakarami M, Jalili R, Yousefvand M. The Effect of Corrective Feedback (Written and Verbal) of Teachers in the Formative Evaluation of the Learning Love in First grade Male Students in the Ninth Grade of English language Learning. Educ Strategy Med Sci 2020; 13 (1) :9-16
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1732-fa.html

پورمحمدقوچانی کامران، قاسمی کهریز سنکی بهشته، قدم پور عزت اله، شاکرمی مریم، جلیلی راضیه، یوسف وند مهدی. اثربخشی بازخوردهای اصلاحی(کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی‌های تکوینی بر میزان عشق به یادگیری. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1399; 13 (1) :9-16

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1732-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 1 - ( فروردین-اردیبهشت 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645