[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 158-152 برگشت به فهرست نسخه ها
بازتاب برندسازی اخلاقی بر شاخص‌های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از منظر اعضای هیات علمی
محمد محمودی میمند 1، سمانه کمالی مقدم2 ، امید شهبازی3
1- گروه مدیریت بازرگانی و MBA، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران ، drmahmoudim@pnu.ac.ir
2- پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
3- دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (3750 مشاهده)
مقدمه: در فضای رقابتی کسب و کار، عملکرد سازمان‌ها به شیوه‌های نوین برندسازی گره خورده است. از سوی دیگر محققین اذعان دارندکه رعایت اخلاق توسط سازمان‌ها عاملی حیاتی در پنداشت مثبت نسبت به سازمان و عملکرد آن می‌باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر برندسازی اخلاقی بر شاخص‌های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و از منظر اعضای هیات علمی انجام گرفته است.
روش کار: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه تحقیق کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به تعداد 402 نفر بوده است، که با استفاده از جدول مورگان تعداد 196 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی و نیز روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس و پی آل اس صورت گرفته است.
یافته‌ها: یافته‌های تحقیق حاکی از ارتباط مثبت و معنادار بین برندسازی اخلاقی با شاخص‌های عملکردی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.
نتیجه‌گیری: تحلیل رگرسیون و معادلات ساختاری نشان داد که برند سازی اخلاقی و مؤلفه‌های آن بر شاخص‌های عملکردی تاثیرگذار است، و تأثیر برندسازی اخلاقی در سطح خدمات و سطح سازمان بر شاخص‌های عملکردی تقریباً یکسان است.
واژه‌های کلیدی: برند سازی، اخلاق، برندسازی اخلاقی، شاخص های عملکردی
متن کامل [PDF 1185 kb]   (943 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سایر موضوعات
دریافت: 1398/2/31 | پذیرش: 1398/2/31 | انتشار: 1398/3/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mahmodi meymand M, kamali S, Shahabazi O. Refelection of Ethical branding on Performance Indicators of Kerman University from the Performance of Factuly Members. Educ Strategy Med Sci 2019; 12 (1) :152-158
URL: http://edcbmj.ir/article-1-2158-fa.html

محمودی میمند محمد، کمالی مقدم سمانه، شهبازی امید. بازتاب برندسازی اخلاقی بر شاخص‌های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از منظر اعضای هیات علمی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1398; 12 (1) :152-158

URL: http://edcbmj.ir/article-1-2158-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645