[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 14، شماره 5 - ( آذر-دی 1400 ) ::
جلد 14 شماره 5 صفحات 285-276 برگشت به فهرست نسخه ها
اعتباریابی الگوی ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد اینترنت اشیا و رایانش ابری در اجرای هوشمندسازی مدارس
کرامت اله نوری حسن آبادی 1، عبدالرضا سبحانی2 ، غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی3 ، قنبر عباسپور اسفدن3 ، زینب سادات جوادی4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشکده، تهران ، hasan.noori64@gmail.com
2- انشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشکده، تهران
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشکده، تهران
4- دانشگاه خوارزمی تهران
چکیده:   (64 مشاهده)
مقدمه: آموزش هوشمند یکی از ویژگی های معمول در محیط­های آموزشی است که ناشی از ظهور فناوری‌های نوظهور است. اینترنت اشیا و رایانش ابری دو فناوری جدید هستند که می توانند در جهت ارتقای کیفیت آموزش استفاده شوند. هدف از این پژوهش اعتباریابی الگوی ارتقای کیفیت آموزشی با استفاده از اینترنت اشیا و رایانش ابری در هوشمندسازی مدارس است.
روش: در مرحله اول مطالعه کیفی با رویکرد نظریه داده بنیاد در بهار ۱۳۹۸ بر روی 26  نفر از متخصصین اینترنت اشیا، رایانش ابری و هوشمندسازی با رعایت محرمانه بودن اطلاعات افراد مصاحبه شونده، انجام شد. در مرحله دوم و برای اعتبار یابی الگوی ارائه شده از روایی محتوایی لاوشه استفاده شد و ۱۹ نفر متخصص به پرسشنامه ای که برای اعتبار سنجی الگوی ارائه شده، تهیه شده بود پاسخ دادند.
یافته ها: نتایج تحلیل و اعتبار یابی الگو  در ۵ محور عبارتست از:  عوامل مداخله گر با ۴ مقوله اصلی و اعتبار 0/46، شرایط زمینه ای با ۳ مقوله اصلی و اعتبار 0/67، شرایط علی با یک مقوله اصلی و اعتبار 0/32، راهبردها با ۹ مقوله اصلی و اعتبار 0/7 و پیامدها با ۲ مقوله اصلی و اعتبار 0/56.
نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان داد الگوی ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد اینترنت اشیا و رایانش ابری در هوشمند سازی مدارس در مجموع از اعتبار خوبی برخوردار است. اعتباریابی الگو نشان داد با استفاده از فناوری های نوظهور (اینترنت اشیا، رایانش ابری) در هوشمند سازی مدارس می توان کیفیت آموزش در مدارس را ارتقا داد.
واژه‌های کلیدی: اینترنت اشیا، رایانش ابری، ارتقای کیفیت آموزش، هوشمندسازی مدارس، اعتبار یابی
متن کامل [PDF 465 kb]   (29 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: سایر موضوعات
دریافت: 1398/9/23 | پذیرش: 1399/1/30 | انتشار: 1400/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nouri Hasan K A, sobhani A, Hashemzade Khorasgani G, abbaspour esfadan G, Javadi Z S. Validating the education quality improvement model with IOT and cloud computing approach in school smarts. Educ Strategy Med Sci. 2021; 14 (5) :276-285
URL: http://edcbmj.ir/article-1-2449-fa.html

نوری حسن آبادی کرامت اله، سبحانی عبدالرضا، هاشم زاده خوراسگانی غلامرضا، عباسپور اسفدن قنبر، جوادی زینب سادات. اعتباریابی الگوی ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد اینترنت اشیا و رایانش ابری در اجرای هوشمندسازی مدارس. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1400; 14 (5) :285-276

URL: http://edcbmj.ir/article-1-2449-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 5 - ( آذر-دی 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4343