[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 18، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1404 ) ::
جلد 18 شماره 2 صفحات 58-48 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگوی مولفه های رهبری تحول دیجیتال در آموزش دانشگاه علوم پزشکی البرز
پریسا جلالی1 ، مهتاب سلیمی2 ، مژگان نینوایی1 ، پریسا ایران نژاد1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ، salimi_331@yahoo.com
چکیده:   (64 مشاهده)
رهبری تحول دیجیتال یکی از موضوعات مهمی می باشد که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، بنابراین هدف از انجام این پژوهش ارائه الگوی الگوی رهبری تحول دیجیتال در آموزش دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، کیفی از نوع نظریه داده بنیاد می باشد. جامعه مورد پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی می‌باشد. گردآوری داده‌ها از طریق نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی با 15 نفر از خبرگان با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گردید و برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار مکس کیودآ استفاده ‌شده است. سرانجام، در مرحله کدگذاری 6 مقوله اصلی و تعداد 12 مقوله فرعی و 94 کد انتخاب گردید. برای اطمینان از روایی و پایایی ، یافته‌ها به تایید مصاحبه‌شوندگان رسید. نتایج نشان داد پیشرفت شتابان فناوری در دنیای امروز، بر همه جنبه‌های زندگی انسانی و سازمانی در سراسر جهان تأثیر زیادی گذاشته است. در عصر کنونی سازمان ها در یک محیط پیچیده با تغییرات پویا و اساسی حضور دارند که یکی از جنبه‌های اصلی این تغییرات، توسعه تصاعدی فناوری‌های نسل چهارم است. در این دوره از انقلاب فناوری چهارم، سازمان ها برای حفظ خود و رقابتی ماندن نیازمند تغییراتی تحت عنوان تحول دیجیتال هستند . در عصر تحول دیجیتال، صنعت آموزش نیز به شدت تحت تأثیر فناوری‌ها قرار گرفته است. در اثر این رشد پر سرعت در بخش‌های آموزش، دانشگاه‌ها به طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شوند.
واژه‌های کلیدی: رهبری تحول ، تحول دیجیتال ، رهبری تحول دیجیتال، دانشگاه علوم پزشکی
متن کامل [PDF 869 kb]   (23 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: روش­‌های نوین تدریس در علوم پزشکی
دریافت: 1402/1/4 | پذیرش: 1402/2/31 | انتشار: 1404/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalali P, Salimi M, Neinavaie M, Irannejad P. Presenting the model of leadership components of digital transformation in the education of Alborz University of Medical Sciences. Educ Strategy Med Sci 2025; 18 (2) :48-58
URL: http://edcbmj.ir/article-1-3140-fa.html

جلالی پریسا، سلیمی مهتاب، نینوایی مژگان، ایران نژاد پریسا. ارائه الگوی مولفه های رهبری تحول دیجیتال در آموزش دانشگاه علوم پزشکی البرز. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1404; 18 (2) :48-58

URL: http://edcbmj.ir/article-1-3140-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4713