1- دانشگاه علوم پزشکی 2- دانشگاه علوم پزشکی ، Khanlarzadeh800@yahoo.com
چکیده: (59 مشاهده)
مقدمه و هدف :داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن رﺷﺘﻪ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺑﺎ ﺣﺠﻢ زﻳﺎد و ﮔﺴﺘﺮده ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻋﻠﻤﻲ روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ کهاتخاذ روشی صحیح و پیشرفته برای آموزش بهتر و مؤثرتر آنها شایان توجه است. هدف از انجام این مطالعه بررسی فراوانی انواع مختلف سبک های یادگیری در دانشجویان رشته ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان بود. مواد و روشها:در این مطالعه مقطعی 385 نفر از دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1400-1401 علاوه بر مشخصات دموگرافیک، تحصیلی پرسشنامهی سبک یادگیری کلب Kollbرا تکمیل نمودند. یافتهها:بیشترین فراوانی سبک یادگیری مربوط به سبک همگرا (1/55%) و کمترین مربوط به سبک تطبیق یابنده (4/9%) بود. سبک واگرا و جذبکننده در دانشجویان دختر و سبک تطبیق یابنده و همگرا در دانشجویان پسر بیشتر بود. بین سبکهای یادگیری با سن و جنس و مقطع تحصیلی دانشجویان رابطه معناداری مشاهده شد (P<0.05). سبک یادگیری با وضعیت تحصیلی دانشجویان ارتباط معناداری نشان داد همچنین بین مقطع تحصیلی دانشجویان و همخوانی سبک یادگیری دانشجویان با سبک تدریس اساتید رابطه معناداری مشاهده شد. حدود یکسوم دانشجویان آگاهی کم و یا خیلی کمی از سبکهای یادگیری داشتند و نیمی از دانشجویان بیان داشتند که سبک تدریس اساتید با سبک یادگیری آنها همخوانی کم یا خیلی کم دارد. نتیجهگیری:میزان آگاهی دانشجویان در مورد سبکهای یادگیری پایین و همخوانی تطابق سبک تدریس اساتید با سبک یادگیری دانشجویان اندک هست
Esna-Ashari F, Rostami H, khanlarzadeh E. Assessing Learning Styles of medical Students in different stages. Educ Strategy Med Sci 2025; 18 (2) :101-110 URL: http://edcbmj.ir/article-1-3275-fa.html
اثنی عشری فرزانه، رستمی حسن، خانلرزاده الهام. بررسی فراوانی انواع مختلف سبکهای یادگیری در دانشجویان رشتهی پزشکی در مقاطع مختلف. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1404; 18 (2) :101-110