[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 18، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1404 ) ::
جلد 18 شماره 2 صفحات 110-101 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی فراوانی انواع مختلف سبک‌های یادگیری در دانشجویان رشته‌ی پزشکی در مقاطع مختلف
فرزانه اثنی عشری1 ، حسن رستمی1 ، الهام خانلرزاده2
1- دانشگاه علوم پزشکی
2- دانشگاه علوم پزشکی ، Khanlarzadeh800@yahoo.com
چکیده:   (59 مشاهده)

مقدمه و هدف : داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن رﺷﺘﻪ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺑﺎ ﺣﺠﻢ زﻳﺎد و ﮔﺴﺘﺮده ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻋﻠﻤﻲ روﺑﺮو ﻫﺴﺘﻨﺪ که اتخاذ روشی صحیح و پیشرفته برای آموزش بهتر و مؤثرتر آنها شایان توجه است. هدف از انجام این مطالعه بررسی فراوانی  انواع مختلف سبک های یادگیری در دانشجویان رشته ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان بود.
مواد و روش‌ها: در این مطالعه مقطعی 385 نفر از دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1400-1401 علاوه بر مشخصات دموگرافیک، تحصیلی پرسشنامه‌ی سبک یادگیری کلب Kollb را تکمیل نمودند.
یافته‌ها: بیشترین فراوانی سبک یادگیری مربوط به سبک همگرا (1/55%) و کمترین مربوط به سبک تطبیق یابنده (4/9%) بود. سبک واگرا و جذب‌کننده در دانشجویان دختر و سبک تطبیق یابنده و همگرا در دانشجویان پسر بیشتر بود. بین سبک‌های یادگیری با سن و جنس و مقطع تحصیلی دانشجویان رابطه معناداری مشاهده شد (P<0.05). سبک یادگیری با وضعیت تحصیلی دانشجویان ارتباط معناداری نشان داد هم‌چنین بین مقطع تحصیلی دانشجویان و همخوانی سبک یادگیری دانشجویان با سبک تدریس اساتید رابطه معناداری مشاهده شد. حدود یک‌سوم دانشجویان آگاهی کم و یا خیلی کمی از سبک‌های یادگیری داشتند و نیمی از دانشجویان بیان داشتند که سبک تدریس اساتید با سبک یادگیری آن‌ها همخوانی کم یا خیلی کم دارد.
نتیجه‌گیری: میزان آگاهی دانشجویان در مورد سبک‌های یادگیری پایین و هم‌خوانی تطابق سبک تدریس اساتید با سبک یادگیری دانشجویان اندک هست

واژه‌های کلیدی: سبک‌های یادگیری، دانشجوی پزشکی، تئوری کلب
متن کامل [PDF 818 kb]   (13 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: روش­‌های نوین تدریس در علوم پزشکی
دریافت: 1403/2/30 | پذیرش: 1404/1/30 | انتشار: 1404/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esna-Ashari F, Rostami H, khanlarzadeh E. Assessing Learning Styles of medical Students in different stages. Educ Strategy Med Sci 2025; 18 (2) :101-110
URL: http://edcbmj.ir/article-1-3275-fa.html

اثنی عشری فرزانه، رستمی حسن، خانلرزاده الهام. بررسی فراوانی انواع مختلف سبک‌های یادگیری در دانشجویان رشته‌ی پزشکی در مقاطع مختلف. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1404; 18 (2) :101-110

URL: http://edcbmj.ir/article-1-3275-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 2 - ( خرداد-تیر 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714