[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1404 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 62-53 برگشت به فهرست نسخه ها
ابعاد و ویژگی های شبیه سازی مجازی در آموزش پرستاری: یک مرور سیستماتیک
حسین استادحسنلو*1 ، عیسی برقی2 ، علیرضا اکبری3
1- دانشگاه تبریز ، hasnloo@tabrizu.ac.ir
2- دانشگاه شهیدمدنی
3- دانشگاه تبریز
چکیده:   (81 مشاهده)
چکیده
مقدمه: شبیه سازی مجازی یکی از روشهای نوین یادگیری در آموزش  پرستاری می‌باشدکه می‌تواند نتایج یادگیری سودمندی را به دنبال داشته باشد. هدف این مقاله استخراج ویژگی ها و ابعاد شبیه سازی مجازی در آموزش پرستاری است که به  چشم‌انداز آینده این فناوری در شکل‌دهی به آینده آموزش پرستاری و ادغام آن در برنامه های درسی کمک خواهد نمود.
روش: پژوهش حاضر از نوع سنتزپژوهی است که شامل ترکیب ویژگی‌ها و عوامل خاص ادبیات تحقیق می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی مقالات علمی معتبر و پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه شبیه‌سازی مجازی در آموزش پرستاری بود. داده‌ها از طریق جستجوی نظام‌مند در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبری همچون PubMed، Sid.ir، Magiran.com، ProQuest، Science Direct، Eric، Springer، CINAHL، Scopus و موتور جستجوگر Google Scholar در بازه زمانی 2010 تا 2024 جمع‌آوری شدند. بر اساس معیارهای ورود، تعداد 116 مقاله و پایان‌نامه شناسایی شدند و در نهایت، با اعمال معیارهای خروج، تعداد 69 مقاله و پایان‌نامه برای تحلیل نهایی انتخاب گردیدند.
یافته‌ها: در این مطالعه پس از بررسی و تحلیل اسنادی، 27 مضمون فرعی به دست آمد که در ذیل 7 مضمون اصلی قرار گرفت. مضامین اصلی شامل افزایش دسترسی و بهبود یادگیری، محیط امن و اعتماد به نفس، تعامل و بازخورد مؤثر در یادگیری، چالش‌ها و موانع فنی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی، نوآوری و جذابیت و تفکر نقادانه و حل مسئله می باشد.
نتیجه‌گیری: شبیه‌سازی مجازی در آموزش پرستاری به دلیل مزایای متعدد آن، از جمله فراهم کردن محیط امن و بدون خطر برای یادگیری، بهبود عملکرد و دانش، و امکان تمرین مهارت‌های خاص، به عنوان یک ابزار آموزشی مؤثر شناخته شده است. با این حال، چالش‌هایی مانند مشکلات فنی و نیاز به بازخورد مؤثر از تسهیل‌گران وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد
واژه‌های کلیدی: شببیه سازی، شبیه سازی مجازی، واقعیت مجازی، آموزش پرستاری، مرور سیستماتیک
متن کامل [PDF 799 kb]   (14 دریافت)    
نوع مطالعه : مروری سيستماتيک | موضوع مقاله: آموزش مجازی علوم پزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ostadhasanloo H, barghi I, akbari A. Dimensions and Characteristics of Virtual Simulation in Nursing Education: A Systematic Review. Educ Strategy Med Sci 2025; 18 (3) :53-62
URL: http://edcbmj.ir/article-1-3303-fa.html

استادحسنلو حسین، برقی عیسی، اکبری علیرضا. ابعاد و ویژگی های شبیه سازی مجازی در آموزش پرستاری: یک مرور سیستماتیک. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1404; 18 (3) :53-62

URL: http://edcbmj.ir/article-1-3303-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714