[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 1 - ( فروردین - اردیبهشت 1397 ) ::
جلد 11 شماره 1 صفحات 156-148 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان تحقق استانداردهای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) در دوره دستیاری داخلی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران
امیر میری1 ، هرمز سنایی نسب 2، مجتبی خواجه آزاد3 ، رضا محتشمی4
1- دانشکده آموزش علوم پزشکی دانشگا شهید بهشتی
2- دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج) ، sanain20@yahoo.co.in
3- گروه آموزش پزشکی، دفتر توسعه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا.. (عج)، تهران، ایران
4- گروه بیماریهای داخلی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا.. (عج)، تهران، ایران
واژه‌های کلیدی: کیفیت، رسالت، فرایند آموزشی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان
متن کامل [PDF 760 kb]   (2288 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1392/6/4 | پذیرش: 1393/3/4 | انتشار: 1393/5/20
فهرست منابع
1. Khajehazad M, Naghizadeh J. [Assessing the Quality of General Medicine Curriculum in Baqiyatallah University Based on Iranian National and WFME Global Standards]. Iranian J Med Educ. 2011;10(4):417-29.
2. Worthen B, Sanders J, Fitzpatrick J. Program Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines. 2nd ed. New York: Longman Co; 1997.
3. Mirzazadeh A, Tavakoli S, Naseripoor M. [Comparison of Graduate Medical Education in Iran with WFME International Guidelines: Quality Improvement in Postgraduate Medical Education]. Iranian J Med Educ. 2002;2:38-9.
4. Mirzadeh A, Tavakoli S, Yazdani K, Taj M. [Accreditation: A Way to Quality Assurance and Improvement]. Iranian J Med Educ. 2004;4(2):105-16.
5. Christensen L. The Bologna Process and medical education. Med Teach. 2004;26(7):625-9. [DOI:10.1080/01421590400012190] [PMID]
6. Simunovic VJ, Sonntag HG, Hren D, Dorup J, Krivokuca Z, Bokonjic D, et al. A comprehensive assessment of medical schools in Bosnia and Herzegovina. Med Educ. 2006;40(12):1162-72. [DOI:10.1111/j.1365-2929.2006.02626.x] [PMID]
7. Simpson I, Lockyer T, Walters T. Accreditation of medical training in Australia and New Zealand. Med J Malaysia. 2005;60 Suppl D:20-3.
8. Shahabudin S. Medical education today: globalising with quality. Med J Malaysia. 2005;60(4):4-10. [PMID]
9. Akbari M, Makarem A, Hosseini F, Fazel A. [Compliationof Quality Improvement Standards of General Dentistry Program in Islamic Republic of Iran]. J Mashhad Dent Sch. 2013;37(2):95-110.
10. Pazargadi M. [Provide a template for the accreditation of medical universities]. J Isfahan Univ Med Sci Health Serv. 1998;2:152-3.
11. Farziyanpoor F, Bazargan A. [Evaluation of clinical education departments of Tehran hospitals]. Tehran Univ Med J. 1999;57(2):72-8.
12. Sadeghtabrizi J, Gharibi F. [A systematic review of the accreditation model for designing a national model]. Sci J Kurdistan Univ Med Sci. 2010;16(3):95-109.
13. Karimian Z, Ahmadvand A. [Information Society, Cultural Identity & Missions of Universities]. Iranian J Cult Res. 2002;5(19):47-76.
14. Asadi Noqany A. [Principles of learning and education to patients]. Tehran: Boshra-Tohfeh; 2004.
15. Seif A. [Assessment process and products of learning]. Tehran: Doran 2008.
16. Graham H. [Management resources Human]. Tehran: Enteshar Publication Company; 2002.
17. Mashayeikh F. [UNESCO Education Planning Process]. Tehran: School 1990.
18. Khorshidi A, Malekshahi Rad M. [Educational Evaluation]. Tehran: Yastorun 2006.
19. Ayrannzhadparyzy M. [Principles of Management From Theory to Practice]. Tehran: Banking institute of Iran; 2003.
20. Mashayekhi A, Asgarinejad Amiri A. [Strategic renewal from the perspective of organizational learning]. Iranian J Manage Sci. 2010;5(18):1-27.
21. Damen A, Remmen R, Wens J, Paulus D. Evidence based post graduate training. A systematic review of reviews based on the WFME quality framework. BMC Med Educ. 2011;11:80. [DOI:10.1186/1472-6920-11-80] [PMID] [PMCID]
22. Pazargadi M, Pourkhoshbakht Y, Alavi Mojed H, Azizi F. Proposing an accreditation model for medical universities of Iran. Iranian J Med Educ. 2001;1(4):26-35.
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Miri A, Sanainasab H, Khajeazad M, Mohtashami R. Assessment of the Implementation of the Standards of the World Federation of Medical Education (WFME) during the Internship Period of One of the Tehran University of Medical Sciences. Educ Strategy Med Sci 2018; 11 (1) :148-156
URL: http://edcbmj.ir/article-1-504-fa.html

میری امیر، سنایی نسب هرمز، خواجه آزاد مجتبی، محتشمی رضا. بررسی میزان تحقق استانداردهای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) در دوره دستیاری داخلی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (1) :148-156

URL: http://edcbmj.ir/article-1-504-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 1 - ( فروردین - اردیبهشت 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645