1- دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، neda.rahimi90@yahoo.com 2- دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
چکیده: (2354 مشاهده)
مقدمه: دانشجویان از ارکان مهم دانشگاهها می باشند . به همین جهت توجه به استرس و رضایت تحصیلی آنان مهم تلقی می گردد. به همین جهت مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1395 صورت گرفت.
مواد و روشها: پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی و توصیفی- تحلیلی بود که در آن 260نفر از دانشجویان پرستاری ، مامایی و فوریت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شرکت داشتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی بود. داده ها با استفاده از آزمون های آماری t-test دو نمونه ای و ضریب همبستگی پیرسون در نرمافزار SPSS نسخه 20، تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها: میانگین رضایت تحصیلی دانشجویان متوسط (06/9 ± 73/41) و میانگین استرس تحصیلی 88/24 ± 66/85 بود. هم چنین بین استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی همبستگی معکوس (329/0-= (rوجود داشت. نتیجهگیری: با توجه به اینکه کاهش استرس تحصیلی منجر به رضایت تحصیلی می گردد لذا مراکز آموزشی به منظور افزایش کیفیت نظام آموزشی خود به این موضوع توجه داشته باشد.
rahimi N, asadollahi Z. The assessment of association between educational stress and Academic Satisfaction in students of nursing and midwifery school of Rafsanjan University of Medical Sciences in 2016.. Educ Strategy Med Sci 2021; 13 (6) :649-655 URL: http://edcbmj.ir/article-1-2357-fa.html
رحیمی ندا، اسدللهی زهرا. بررسی ارتباط استرس تحصیلی و رضایت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1395. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1399; 13 (6) :649-655