[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 17، شماره 6 - ( بهمن-اسفند 1403 ) ::
جلد 17 شماره 6 صفحات 121-107 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی مفهومی جو سازمانی متعالی دانشگاه‌ها در راستای ارتقاء دانش
سید حبیب الواری*1 ، سمیه نصیر زاده2 ، راضیه جلیلی3
1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه خرم آباد، دانشگاه آزاد واحد خرم آباد، ایران
2- استادیار گروه مطالعات مدیریت آموزش عالی موسسه پژوهش وبرنامه‌ریزی آموزش‌عالی ، تهران، ایران
3- استادیار گروه علوم تربیتی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، ایران
چکیده:   (75 مشاهده)
مقدمه: در دنیای پیچیده و پویای امروز، دانشگاه‌ها به‌عنوان مراکز تولید و اشاعه دانش، نقشی اساسی در توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی جوامع ایفا می‌کنند. دستیابی به این رسالت مهم در گرو وجود جوی سازمانی متعالی است که بتواند بستر مناسبی برای تعاملات اثربخش، نوآوری، یادگیری مستمر و ارتقاء دانش فراهم آورد.
روش‌ها: در این راستا، هدف پژوهش حاضر  طراحی الگوی مفهومی جو سازمانی متعالی دانشگاه‌ها در راستای ارتقاء دانش آموزش عالی است. بدین منظور پژوهشگر با بررسی ادبیات پژوهش و هدایت اساتید راهنما، مشاور و برخی از متخصصین سؤالات مصاحبه نیمه‌ساختار یافته طراحی شد، به علاوه با توجه به استفاده از رویکرد هدفمند و بکارگیری معیار اشباع نظری، مصاحبه‌های نیمه‌ساختار یافته با 25 نفر از متخصصان حوزه مورد بررسی صورت پذیرفت و اطلاعات جمع‌آوری شده مبتنی بر نظریه داده‌بنیاد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: در نهایت 396 شناسه، به صورت پدیده محوری (5 مقوله)، شرایط علی (9 مقوله)، مقوله اصلی، شرایط زمینه‌ای (11 مقوله)، عوامل مداخله‌گر (14 مقوله)، راهبردها (14 مقوله) و پیامد (3 مقوله)، جای گرفتند.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که برای توسعه جوسازمانی متعالی در سازمان نیازمند توجه به همه حوزه های تاثیر گذار، از جمله مسائل فرهنگی، مدیریتی، سازمانی هستیم.
واژه‌های کلیدی: جو سازمانی، ارتقاء دانش، یادگیری سازمانی، آموزش عالی
متن کامل [PDF 779 kb]   (35 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alvari S H, Nasirzadeh S, Jalili R. Designing A Conceptual Model of a Superior Organizational Climate in Universities in Order to Promote Knowledge. Educ Strategy Med Sci 2025; 17 (6) :107-121
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1112-fa.html

الواری سید حبیب، نصیر زاده سمیه، جلیلی راضیه. طراحی الگوی مفهومی جو سازمانی متعالی دانشگاه‌ها در راستای ارتقاء دانش. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1403; 17 (6) :107-121

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1112-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 6 - ( بهمن-اسفند 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714