[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
وضعیت بهره‌گیری هنرآموزان از شبکه‌های اجتماعی مجازی در آموزش
دکتر غلامحسین رحیمی دوست 1، خانم ناهید سیاحی2، خانم مریم فلاحی3
1- استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز ، rahimidoost@gmail.com
2- کارشناسی ارشد آموزش و پرورش اهواز
3- کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (100 مشاهده)
چکیده
اهداف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان بهره­ گیری هنرآموزان از شبکه­ های اجتماعی مجازی در آموزش انجام شده است.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از جهت روش گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی می­باشد. جامعه آماری شامل هنرآموزان دوره دوم متوسطه کاردانش ناحیه یک اهواز،که تعداد آنها برابر با 200نفر بود و با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای، تعداد127نفر از هنرآموزان به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته 50سوالی با استفاده از مقیاس لیکرت می­باشد. روایی ابزار با استفاده از نظر کارشناسان تأیید شد و برای تعیین  پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید و ضریب 5/94بدست آمد. سوالات پژوهش با استفاده از روش‌های آمار استنباطی از جمله آزمون t تک نمونه‌ای، یو من وایتنی، کروسکال والیس و همبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت است.
یافته ­ها: با توجه به اینکه میانگین استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در مجموع 73/3بدست آمد، بنابراین هنرآموزان ناحیه یک اهواز به میزان 73/0بیشتر از میانگین نظری از شبکه‌های اجتماعی مجازی در امر آموزش استفاده می­کنند. براساس این نتایج می­توان گفت میزان استفاده هنرآموزان از شبکه‌های اجتماعی مجازی برای ایجاد بحث گروهی،رفع اشکالات آموزشی،ایجاد یادگیری مشارکتی،آماده­سازی یادگیرندگان برای درس جدید، تمرین و تعمیق یادگیری و ایجاد انگیزه و شوق یادگیری به طور معناداری بالاتر از میانگین نظری است.
نتیجه­ گیری: با بهره­ گیری از امکاناتی که شبکه­های اجتماعی مجازی در اختیار آموزش قرار داده اند، هنرآموزان می توانند به بهبود کیفیت تدریس خود و تعمیق یادگیری، افزایش انگیزش پیشرفت تحصیلی، مشارکت کلاسی و فعالیت های گروهی دانش آموزان بپردازند.  
 
واژه‌های کلیدی: شبکه مجازی، شبکه اجتماعی مجازی، آموزش، هنرآموز
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: نظریه­‌های یادگیری و آموزش در علوم پزشکی
دریافت: ۱۳۹۶/۹/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

rahimidoost G, sayahi N, Falahi M. Usage statues of virtual social networks in instruction by trainers. Educ Strategy Med Sci. 2018; 11 (3)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1430-fa.html

رحیمی دوست غلامحسین، سیاحی ناهید، فلاحی مریم. وضعیت بهره‌گیری هنرآموزان از شبکه‌های اجتماعی مجازی در آموزش . دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (3)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1430-fa.html



دوره 11، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3742