[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 13، شماره 6 - ( بهمن-اسفند 1399 ) ::
جلد 13 شماره 6 صفحات 697-690 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی پیش بینی اضطراب اجتماعی خاص آموزش تحصیلی براساس خودکارآمدی اجتماعی و سبک مقابله در کودکان دبستانی
رویا یادگار
روانشناسی، گروه تربیتی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران ، Royayadegar1828@gmail.com
چکیده:   (573 مشاهده)
مقدمه: هدف از انجـام ایـن پـژوهش تعیـین الگـوی پـیش بینـی اضطراب اجتماعی خاص آموزش تحصیلی از طریق بررسی برخی متغیرهای پیش بینی کننـده اضطراب اجتمـاعی بود. در ایــن مطالعــه، خودکارآمدی اجتماعی و سبک مقابله بـــه عنـــوان پــیش بینــی کننــده هــای اضطراب اجتمــاعی بررســی شــدند
روش‌ها: 220در این مطالعه تعداد 220 کودک دانش آموز شهر تهران در این پژوهش شرکت کردند. این کودکان مقیاس اضطراب اجتمـاعی، مقیـاس خودکارآمدی برای موقعیت های اجتماعی و سبک مقابله را تکمیل کردند. پس از جمع آوری داده ها ، با استفاده از تعیین ضریب همبستگی و مدل آماری رگرسیون چندمتغیره ی همزمان به تحلیل نتایج پرداخته شد
یافته‌ها: نتایج نشان داد که هر دو متغیر خودکارآمدی اجتماعی و سبک مقابله با اضطراب اجتماعی رابطه ی معنی داری داشتند و الگوی پیش بینی اضطراب اجتماعی شامل سبک مقابله ی هیجان مدار بود.
نتیجه‌گیری: خودکارآمدی با اضطراب اجتماعی ، رابطه ی منفی و معنی داری داشته است. همچنین از بین سبک های مقابله با استرس نیز سبک مقابله ی هیجان مدار رابطه ی مستقیم و معناداری با اضطراب اجتماعی داشت اما رابطه ی سبک مقابله ی مسئله مدار با اضطراب اجتماعی معنادار نبود. بنابراین هر چه افراد به میزان بیشتری از سبک مقابله ی هیجان مدار استفاده نمایند ، به میزان بیشتری نیز دچار اضطراب اجتماعی می شوند.
واژه‌های کلیدی: اضطراب اجتماعی، خودکارآمدی اجتماعی، سبک مقابله
متن کامل [PDF 481 kb]   (240 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1397/7/6 | پذیرش: 1397/10/11 | انتشار: 1399/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yadegar R. The Prediction Model of Social Anxiety Specific to Academic Education Based on Social Self-Efficacy and Coping Style in Primary School Children. Educ Strategy Med Sci 2021; 13 (6) :690-697
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1749-fa.html

یادگار رویا. الگوی پیش بینی اضطراب اجتماعی خاص آموزش تحصیلی براساس خودکارآمدی اجتماعی و سبک مقابله در کودکان دبستانی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1399; 13 (6) :690-697

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1749-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 6 - ( بهمن-اسفند 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.02 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4710