[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 11، شماره 6 - ( 12-1397 ) ::
جلد 11 شماره 6 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه مدلی جهت توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی با رویکرد استقرار دانشگاه های ارزش آفرین
میرزا حسن حسینی 1، امیر فاضل2، آزین هرندی3
1- دانشگاه پیام نور تهران ، ri.hosseini@yahoo.com
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
3- دانشگاه پیام نور تهران
چکیده:   (93 مشاهده)
مقدمه: علیرغم وجود مدل های متنوع توانمندسازی، هنوز مدل مناسبی برای دانشجویان علوم پزشکی ارائه نشده است. بدین لحاظ هدف این مقاله ارائه مدلی جهت توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی با رویکرد دانشگاه ارزش آفرین می باشد.
روش کار: برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعه کتابخانه ای، از تکنیک دلفی فازی جهت پالایش عوامل و مولفه ها بهره گرفته شده است . سپس مدل مفهومی طراحی شده، به وسیله پرسشنامه ای 66 گویه ای و  در بین 384 نفر از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه های استان کرمان و به صورت تصادفی ساده مورد سنجش قرار گرفت. داده های جمع آوری شده با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار smart PLS مورد آزمون قرار گرفت.
یافته ها: مدل توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی و با رویکرد دانشگاه کارآفرین و ارزش آفرین طراحی و آزمون شد و برازش مدل به طور مناسبی صورت پذیرفت.
نتیجه گیری: مدل برازش شده نشان داد که بیشترین تاثیر در بین عوامل مطروحه را عوامل محیطی – زمینه ای بر توانمند سازی دانشجویان و به صورت غیر مستقیم دارد.
 
واژه‌های کلیدی: توانمند سازی، علوم پزشکی، دانشجو، دانشگاه ارزش آفرین
     
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: تعامل دانشجویان با آموزش
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hosseini H, fazel A, harandi A. A Model for Medical Students Empowerment with the Approach of value creation University. Educ Strategy Med Sci. 2019; 11 (6)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-1777-fa.html

حسینی حسن، فاضل امیر، هرندی آزین. ارائه مدلی جهت توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی با رویکرد استقرار دانشگاه های ارزش آفرین. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (6)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-1777-fa.html



دوره 11، شماره 6 - ( 12-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3855