[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
:: دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی آموزشی برنامه درسی دوره ابتدایی، مبتنی بر مهارت‌های زندگی یونسکو و آمادگی جسمانی با رویکرد تلفیقی
مریم رجبی ورزنی1، مجید علی عسگری، حمید قاسمی
1- ، M_RAJABI_T@YAHOO.COM
چکیده:   (372 مشاهده)
​پژوهش حاضربا هدف طراحی الگوی آموزش برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر آمادگی جسمانی و مهارت‌های زندگی یونسکو با رویکرد تلفیقی با استفاده از نظرات اساتید این حوزه و معلمین ابتدایی اجرا شد. نمونه آماری شامل 375 نفر اساتید و معلمین است که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در چهار بخش اهداف، محتوا، فعالیت‌های یاددهی و یادگیری و ارزشیابی تدوین شده بود اجرا گردید. پژوهش حاضر در زمره پژوهش‌های آمیخته محسوب می‌شود و ابزار اندازه‌گیری، شامل یک پرسشنامه 94 سوالی است که در طیف لیکرت تدوین شده و از لحاظ روایی محتوا به تایید اساتید فن رسیده و اعتباری بالغ بر 97/0 را به خود اختصاص داده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزارSPSS  در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. در سطح توصیفی از شاخص‌های گرایش مرکزی، شاخص‌های پراکندگی بهره گرفته شد و در سطح استنباطی از آزمون کولموگروف-اسمرینوف و آزمون ویلکاکسون استفاده شده است. یافته‌ها حاکی از این است که اجرای برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر آمادگی جسمانی و مهارت‌های زندگی یونسکو با رویکرد تلفیقی، در دوره ابتدایی کاربردی بوده و می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: : طراحی الگوی آموزشی، برنامه درسی تلفیقی، آموزش ابتدایی، آمادگی جسمانی، مهارت‌های زندگی
     
نوع مطالعه : پژوهشی کيفی | موضوع مقاله: رویکردهای جدید در طراحی برنامه درسی
دریافت: ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

RAJABI VARZANI M, ALIASGARI M, GHASEMI H. Educational pattern design, Integrated curriculum, Elementary education, Physical fitness, Life skills. Educ Strategy Med Sci. 2019; 12 (1)
URL: http://edcbmj.ir/article-1-2009-fa.html

رجبی ورزنی مریم، علی عسگری مجید، قاسمی حمید. طراحی الگوی آموزشی برنامه درسی دوره ابتدایی، مبتنی بر مهارت‌های زندگی یونسکو و آمادگی جسمانی با رویکرد تلفیقی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1398; 12 (1)

URL: http://edcbmj.ir/article-1-2009-fa.html



دوره 12، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3937