1- گروه ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور، اهواز، ایران ، shakurnia@yahoo.com 2- گروه ارزشیابی، مدیریت مطالعات و توسعه آموزش، دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور، اهواز، ایران 3- گروه ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور، اهواز، ایران
روشها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی نمرات ارزشیابی 23 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز که در سال تحصیلی 1389 در دانشکده پزشکی به آموزش و تدریس اشتغال داشتند، مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان مشتمل بر 15 سئوال 5گزینهای با مقیاس نمرهگذاری لیکرت بود. 15 دانشجوی سال ششم پزشکی (انترن) که در شُرُف فارغالتحصیلی بودند و هیچگونه ارتباطی با اساتید علوم پایه نداشتند بهعنوان فارغالتحصیل پرسشنامههای ارزشیابی را تکمیل نمودند. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS 18 و آزمونهای T زوجی و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافتهها: میانگین کلی نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان، اختلاف معنیداری نداشت (45/0=p) و همبستگی بین آنها مثبت و معنیدار بود. ضریب همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید زن و مرد توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان بهترتیب 581/0=r و 611/0=r بود که از نظر آماری معنیدار بود (016/0=p).
نتیجهگیری: همبستگی بالایی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط فارغالتحصیلان و دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه وجود دارد که بیانگر ثبات نمرات ارزشیابی اساتید و اعتبار نتایج ارزشیابیهای دانشجویی است.
Shakurnia A, Taherzade M, Ghadiri A. Concordance of teachers’ evaluation by students and alumni of medical sciences. Educ Strategy Med Sci 2013; 5 (4) :251-255 URL: http://edcbmj.ir/article-1-301-fa.html
شکورنیا عبدالحسین، طاهر زاده مریم، غدیری عطاا.... همخوانی ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و فارغالتحصیلان علوم پزشکی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1391; 5 (4) :251-255