[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1404 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 78-72 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش برنامه درسی پنهان بر نگرش به اتانازی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان
رضا صابری ، کاملیا کوشان ، وحید منظری توکلی*1
1- ، azadsara@gmail.com
چکیده:   (51 مشاهده)
مقدمه: مطالعات نشان داده­اند می­توان با استفاده از مدیریت برنامه درسی پنهان موارد حرفه­ای گری نظیر اتانازی را در آموزش پزشکی شناسایی و در جهت تقویت و ارتقاء آن برنامه ریزی کرد. هدف از پژوهش حاضر نیز بررسی نقش برنامه درسی پنهان بر نگرش به اتانازی در دانشجویان پزشکی بود.
روش‌ها: روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1402 بود که از بین ان­ها 150 نفر با روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای به­عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع­آوری اطلاعات از مقیاس نگرش به اتانازی توردلا و نوتنز (1979) و پرسشنامه محقق ساخته برنامه درسی پنهان استفاده­شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون) به وسیله نرم افزار آماری SPSS-22 استفاده شد.
یافته‌ها: یافته­ها­ نشان داد که بین نگرش نسبت به اتانازی و برنامه درسی پنهان ارتباط منفی وجود دارد (634/0-r=).
نتیجه‌گیری: در راستای نتایج پژوهش حاضر، توجه بیشتر به برنامه درسی پنهان در دانشگاه های علوم پزشکی لازم به نظر می­رسد.
واژه‌های کلیدی: واژه­های کلیدی: برنامه درسی پنهان، نگرش به اتانازی، دانشجویان، علوم پزشکی
متن کامل [PDF 534 kb]   (18 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: تعامل دانشجویان با آموزش
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saberi R, Kooshan K, Manzari Tavakoli V. The role of hidden curriculum on attitudes toward euthanasia in Kerman University of Medical Sciences. Educ Strategy Med Sci 2025; 18 (3) :72-78
URL: http://edcbmj.ir/article-1-3172-fa.html

صابری رضا، کوشان کاملیا، منظری توکلی وحید. نقش برنامه درسی پنهان بر نگرش به اتانازی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1404; 18 (3) :72-78

URL: http://edcbmj.ir/article-1-3172-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714