[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 3 - ( پاییز 1391 ) ::
جلد 5 شماره 3 صفحات 214-207 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش رهبری غیرمتمرکز در بهبود کیفیت یادگیری
زینب صادقی1 ، رضا محتشمی 2
1- مرکز تحقیقات طب و دین، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌‌ا...(عج)، تهران، ایران
2- دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم)، تهران، ایران ، reza_mohtashami1979@yahoo.com
چکیده:   (17396 مشاهده)
مقدمه: مشارکت که از آن به‌عنوان دخالت در فرآیند‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی یاد می‌شود، موجب افزایش بهره‌وری در کار و توسعه همه‌جانبه می‌شود. مراکز آموزشی نمی‌توانند تنها به توانایی، قابلیت و هوش مدیران متکی باشند. همه مدرسان و کارکنان مراکز آموزشی به‌طور موثری در برنامه‌های یادگیری و رضایت فراگیران و فعالیت‌های بهبود و ارتقای مستمر کیفیت نقش دارند. در رابطه با گسترش و بهبود یادگیری فراگیر، مرکز آموزشی باید منعکس‌کننده محیطی باشد که کلیه مدرسان و فراگیران بسیج شوند و هر کس در حوزه فعالیت خود نسبت به بهبود شرح وظایف در جهت تعمیق یادگیری تلاش کند. بنابراین، مدیران باید نگرش خود را نسبت به سازماندهی امور تغییر دهند. این مقاله با هدف توصیف مفاهیم اصلی در رهبری آموزشی، سبک‌شناسی موقعیت‌های مختلف رهبری و شرح ایده‌های اصلی در مفهوم رهبری غیرمتمرکز که دارای نقشی موثر در بهبود کیفیت یادگیری فراگیر هستند، انجام شد.
نتیجه‌گیری: رهبران باید مهارت‌های متفاوت رهبری را ترکیب نموده و مرکز آموزشی را در موقعیت‌های متفاوت به‌نحو موثری هدایت نمایند و با تغییر سیستم آموزشی از مسئولیت انفرادی به جمعی، در مسیر صحیح خویش قرار دهند. تلاش گروهی و رهبری غیرمتمرکز کارآیی بیشتری نسبت به رهبری فردی ایجاد می‌کند.
واژه‌های کلیدی: رهبری غیرمتمرکز، بهبود یادگیری، رهبری آموزشی
متن کامل [PDF 223 kb]   (11825 دریافت)    
نوع مطالعه : مروری سيستماتيک | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1390/2/17 | پذیرش: 1390/5/17 | انتشار: 1391/7/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeghi Z, Mohtashami R. The role of distributed leadership in learning quality improvement. Educ Strategy Med Sci 2012; 5 (3) :207-214
URL: http://edcbmj.ir/article-1-135-fa.html

صادقی زینب، محتشمی رضا. نقش رهبری غیرمتمرکز در بهبود کیفیت یادگیری. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1391; 5 (3) :207-214

URL: http://edcbmj.ir/article-1-135-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 3 - ( پاییز 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645