[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 4 - ( زمستان 1390 ) ::
جلد 4 شماره 4 صفحات 201-195 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه نمرات ارزشیابی دانشجویی اعضای هیات علمی براساس نگرش آنها نسبت به ارزشیابی
عبدالحسین شکورنیا 1، محمدعلی عصاره زادگان2
1- گروه ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور، اهواز، ایران ، shakurnia@yahoo.com
2- گروه ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور، اهواز، ایران
چکیده:   (13918 مشاهده)

  اهداف: بررسی نگرش اساتید درباره ارزشیابی‌های دانشجویی می‌تواند ضمن رفع کاستی‌های موجود، شرایط لازم برای بهره‌برداری مناسب از نتایج حاصل از این ارزشیابی‌ها را فراهم نماید. این مطالعه با هدف مقایسه نمرات ارزشیابی اساتید با نگرش مثبت و منفی نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز انجام شد.

  روش‌ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی که در سال 90-1389 در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز انجام شد، نمرات ارزشیابی 184 استاد به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسش‌نامه نظرسنجی از اساتید نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی و ارزشیابی استاد توسط دانشجویان استفاده شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS 15 و آزمون T مستقل و آنالیز فاکتوریل و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.

  یافته‌ها: میانگین نمره ارزشیابی اساتید موافق نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی 35/0 ± 1 9/4 و میانگین نمره ارزشیابی اساتید مخالف 38/0 ± 87/3 بود. بین میانگین نمرات ارزشیابی اساتید و نگرش آنان نسبت به نتایج ارزشیابی‌های دانشجویی تفاوت معنی‌داری مشاهده شد (001/0=p ).

  نتیجه‌‌گیری: بین نگرش اساتید نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی و کسب نمره ارزشیابی از دانشجویان رابطه وجود دارد. اساتیدی که نگرش مثبت نسبت به ارزشیابی‌های دانشجویی دارند، نمره ارزشیابی بالاتری دریافت می‌کنند.

واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، دانشجویان، اساتید، نگرش
متن کامل [PDF 225 kb]   (4468 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1390/6/6 | پذیرش: 1390/8/8 | انتشار: 1390/10/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shakurnia A. H., Assarezadegan M. A.. Comparison of faculty members’ evaluation scores based on attitudes toward student rating. Educ Strategy Med Sci 2012; 4 (4) :195-201
URL: http://edcbmj.ir/article-1-181-fa.html

شکورنیا عبدالحسین، عصاره زادگان محمدعلی. مقایسه نمرات ارزشیابی دانشجویی اعضای هیات علمی براساس نگرش آنها نسبت به ارزشیابی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1390; 4 (4) :195-201

URL: http://edcbmj.ir/article-1-181-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 4 - ( زمستان 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645