مقدمه:یکی از اهداف مهم در بسیاری از پژوهشهای تربیتی و روانشناسی بررسی عواملی است که موجب افزایش یا کاهش اشتیاق تحصیلی در دانشجویان میشود. ازاینرو هدف مطالعه حاضر بررسی نقش حمایت اجتماعی و کمالگرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی کرج بود. روشها:روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرج در سال تحصیلی 1398-1397 بودند. که به روش نمونهگیری طبقهای، 312 نفربر اساس جدول مورگان 310 نفر انتخاب و به پرسشنامههای اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004)، حمایت اجتماعی واکس و همکاران (1986) و مقیاس کمالگرایی چندبعدی تهران بشارت (1386) پاسخ دادند. برای آزمون فرضیهها از تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه گامبهگام استفاده شد. یافتهها: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهر کرج در سال تحصیلی 1398-1397 بودند. که به روش نمونهگیری طبقهای، 312 نفربر اساس جدول مورگان 310 نفر انتخاب و به پرسشنامههای اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004)، حمایت اجتماعی واکس و همکاران (1986) و مقیاس کمالگرایی چندبعدی تهران بشارت (1386) پاسخ دادند. برای آزمون فرضیهها از تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه گامبهگام استفاده شد. نتیجهگیری: حمایت اجتماعی و کمالگرایی، عامل مهمی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی است.
Mirzaee Fandokht O, Ahmadzade M, Azizmohamadi S, Amjadi M. The Role of Social Support and Perfectionism in Nursing and Midwifery Students' Academic Engagement. Educ Strategy Med Sci 2020; 13 (3) :260-266 URL: http://edcbmj.ir/article-1-1955-fa.html
میرزایی فندخت امید، احمدزاده مطهره، عزیز محمدی ساناز، امجدی مهرناز. نقش حمایت اجتماعی و کمال گرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری ومامایی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1399; 13 (3) :260-266