[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 2 - ( تابستان 1388 ) ::
جلد 2 شماره 2 صفحات 2-1 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی تجربه آموزشی اساتید از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
حسین محمودی 1، مهرنوش پازارگادی ، عباس عبادی
1- ، h.mahmoudi53@yahoo.co.in
چکیده:   (26892 مشاهده)

  ا هداف. سیستم ارزشیابی جامع، معتبر و مداوم برای ارزیابی و تضمین کیفیت فعالیت آموزشی اعضای هیأت علمی همواره مورد نیاز است. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی­ارشد و دکترای پرستاری در مورد ارزشیابی اساتید انجام شد.

  روش­ها. این پژوهش مطالعه­ای توصیفی- تحلیلی است که به­صورت مقطعی روی 30 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی­ارشد و دکترای پرستاری یکی از دانشکده­های پرستاری شهر تهران که به­صورت سرشماری انتخاب شده بودند در سال 1387 صورت گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش­نامه ارزشیابی استاد مشتمل بر 16 سئوال بسته براساس معیار 5رتبه­ای لیکرت بود که در سه حیطه اخلاق، فن تدریس و صلاحیت علمی تنظیم شد. روایی و پایایی پرسش­نامه توسط مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه مربوطه تایید شده و همه­ساله برای ارزشیابی اساتید مورد استفاده قرار گرفته بود. داده‌های جمع­آوری­شده با استفاده از نرم­افزار SPSS 13 با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شد.

  یافته­ها. دانشجویان عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشکده را مطلوب ارزیابی نمودند. از نظر 7/76% دانشجویان، اساتید دارای اخلاق خوب بودند. 3/43% دانشجویان اعتقاد داشتند که اساتید دارای فن تدریس خوب هستند و 3/33% دانشجویان اعتقاد داشتند که اساتید از نظر علمی وضعیت خوبی دارند.

  نتیجه­گیری. از نظر دانشجویان، اساتید در وضعیت مطلوبی قرار دارند. از نکات مثبت ایشان داشتن حُسن خلق، برنامه­ریزی موثر و تسلط علمی به موضوع درسی است.

 

واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی
متن کامل [PDF 152 kb]   (5941 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1388/4/22 | انتشار: 1388/4/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mahmoudi H., Pazargadi M., Ebadi A.. Evaluation of faculty teaching experience by postgraduate students. Educ Strategy Med Sci 2009; 2 (2) :1-2
URL: http://edcbmj.ir/article-1-27-fa.html

محمودی حسین، پازارگادی مهرنوش، عبادی عباس. ارزشیابی تجربه آموزشی اساتید از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1388; 2 (2) :1-2

URL: http://edcbmj.ir/article-1-27-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 2 - ( تابستان 1388 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645