مقدمه. شما، بهویژه اگر در مقطع دانشگاهی مشغول تدریس هستید، چگونه تدریس میکنید؟ آیا از تکنولوژیهای موثر و مدرن وابسته به کامپیوتر (مثل برنامه پاورپوینت) یا از روش قدیمی "گچ و تخته" استفاده میکنید؟ کاربرد روزافزون نرمافزار پاورپوینت در تدریس کلیه مقاطع تحصیلی و ارایه سمینارها، ضرورت نگاهی جامع و حرفهای برای بررسی این نوع تدریس را ایجاب میکند. این مقاله به مرور مزایا و معایب این روش آموزشی پرداخته و در ادامه براساس تجارب شخصی نگارنده درخصوص استفاده از این دو روش، نحوه تعامل و استفاده بهینه از آنها در درس تخصصی بیوشیمی، راهکارها و راهبردهای عملی مبتنی بر فن تدریس را عرضه کرده است. اهمیت نقش تلفیقی روشهای مدرن آموزشی در کنار سیستمهای سنتی با تاکید بر مقایسه روش قدیمی گچ و تخته و روش مدرن پاورپوینت (در مقایسه با کاربرد منفرد هر کدام) نشان داده شده است.
نتیجهگیری. نوع تکنولوژی آموزشی مورد استفاده در کلاس درس، روند یادگیری دانشجویان را متاثر میسازد.
Panjehpour M.. Factors affected the Effective usage of Powerpoint software in presenting university courses. Educ Strategy Med Sci 2009; 2 (3) :131-135 URL: http://edcbmj.ir/article-1-41-fa.html
پنجه پور مجتبی. عوامل موثر در استفاده کارآمد از نرم افزار پاورپوینت در ارایه دروس تخصصی دانشگاهی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1388; 2 (3) :131-135