[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: راهنمای نویسندگان ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
عضویت در خبرنامه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1393 ) ::
جلد 7 شماره 3 صفحات 160-155 برگشت به فهرست نسخه ها
همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان، مدیر گروه و رئیس دانشکده
عبدالحسین شکورنیا 1، مریم طاهرزاده2
1- گروه ایمنی‌شناسی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، اهواز، ایران ، shakurnia@yahoo.com
2- گروه ارزشیابی، مدیریت مطالعات و توسعه آموزش، دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، اهواز، ایران
چکیده:   (7741 مشاهده)

اهداف: ارزش‌یابی استاد نقش مهمی در برنامه‌ریزی و بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها دارد. یکی از چالش‌هایی که دانشگاه‌ها با آن مواجه‌اند، استفاده از روش‌ها و منابع مناسب برای ارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی است. این مطالعه با هدف تعیین میزان همبستگی بین نمرات ارزش‌یابی استاد توسط دانشجویان، مدیران گروه‌های آموزشی و روسای دانشکده‌ها انجام شد.

روش‌ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، نمرات ارزش‌یابی 205 نفر از اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در سال تحصیلی 91-1390 مورد بررسی قرار گرفت. نمرات ارزش‌یابی مربوط به تمامی اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاه بود که توسط سه گروه دانشجویان, مدیران گروه‌ها و روسای دانشکده‌ها به اساتید داده شده بود. برای گردآوری داده‌ها از سه پرسش‌نامه که روایی و پایایی آنها قبلاً مورد تایید قرار گرفته بود، استفاده شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS 18 و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.

یافته‌ها: میانگین نمرات ارزش‌یابی اساتید توسط دانشجویان، مدیران گروه‌های آموزشی و روسای دانشکده‌ها به ترتیب 40/0±07/4، 49/0±44/4 و 52/0±39/4 بود. بین نمرات ارزش‌یابی اساتید توسط مدیران گروه‌ها و روسای دانشکده‌ها رابطه معنی‌دار آماری وجود داشت (0575/0= r ؛ 0001/0= p )، اما در سایر موارد همبستگی معنی‌دار مشاهده نشد.

نتیجه‌گیری: میزان توافق مدیران گروه‌ها و روسای دانشکده‌ها در مورد ارزش‌یابی استاد با همدیگر بیشتر از میزان توافق آنها با دانشجویان است.

واژه‌های کلیدی: توافق، آموزش، دانشکده، دانشجویان
متن کامل [PDF 199 kb]   (2527 دریافت)    
نوع مطالعه : پژوهشی اصيل | موضوع مقاله: سلامت
دریافت: 1392/5/28 | پذیرش: 1392/8/19 | انتشار: 1393/5/16
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shakurnia A., Taherzadeh M.. Correlation between Teachers' Evaluation Scores by Students, the Department Head and the Faculty Dean. Educ Strategy Med Sci 2014; 7 (3) :155-160
URL: http://edcbmj.ir/article-1-500-fa.html

شکورنیا عبدالحسین، طاهرزاده مریم. همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان، مدیر گروه و رئیس دانشکده. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1393; 7 (3) :155-160

URL: http://edcbmj.ir/article-1-500-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی Education Strategies in Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645