1- گروه آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران ، bagherikerachi@gmail.com 2- گروه تربیت حرفهای، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران 3- گروه آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده: (4306 مشاهده)
مقدمه:این تحقیق با هدف مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازی رایانهای بر حسب سبک بازی، محل بازی، سابقه بازی و میزان ساعت انجام بازی رایانهای انجام گردید. روش کار:روش این تحقیق توصیفی، از نوع علی مقایسهای بود. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان منطقه بهارستان 2(شهرستانهای تهران) بودند که یک نمونه 372 نفری از میان آنها به روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب گردید. برای اندازه گیری خلاقیت، پرسشنامه تورنس مورد استفاده قرار گرفت. روایی این پرسشنامه توسط محقق بررسی و پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرانباخ 74/0 بدست آمد. یافتهها:نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس نشان داد که بین خلاقیت دانش آموزان بر حسب سبکهای بازیهای رایانهای، سابقه بازیهای رایانهای و میزان ساعت استفاده از بازیهای رایانهای در روز تفاوت معناداری وجود داشت، اما بین خلاقیت دانش آموزان بر حسب محل بازی رایانهای تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتیجهگیری: طبق نتایج تحقیق سبک بازیهای رایانهای، میزان ساعت بازی در روز و سابقه بازی رایانهای میتواند در خلاقیت دانش آموزان تفاوت ایجاد کند.
bagherikerachi A, sadeghi S, Razmjoo M M. Comparing the Creativity of Students interested in Computer Games by Style, History and Hours of Play. Educ Strategy Med Sci 2019; 11 (6) :20-25 URL: http://edcbmj.ir/article-1-1661-fa.html
باقری کراچی امین، صادقی سهراب، رزمجو محمد مهدی. مقایسه خلاقیت دانش آموزان علاقه مند به بازیهای رایانهای بر حسب سبک، سابقه و میزان ساعت انجام بازی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1397; 11 (6) :20-25