Journal archive for Google Scholar Robot!

Education Strategies in Medical Sciences

دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی



Volume 16, Number 4 (2023-10)


Comparison of impulsivity, alexitimia and self-harming behaviors in students with Internet addiction and normal students
مقایسه تکانشگری، ناگویی هیجانی و رفتارهای خود-آسیب رسان در دانشجویان دارای اعتیاد به اینترنت و دانشجویان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Accreditation of the quality assessment model of electronic curriculum in higher education of the country
اعتباربخشی الگو ارزیابی کیفیت برنامه درسی الکترونیکی در آموزش عالی کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative study of Iran nursing doctoral curriculum and the top three nursing schools in the world
مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دکتری پرستاری ایران با سه دانشکده پرستاری برتر جهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing and validating a questionnaire to measure university professors’ beliefs regarding plagiarism in thesis writing
ساختار عاملی پرسشنامه سرقت علمی در پایان نامه‌ها از دیدگاه اساتید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a life skills curriculum model for sixth grade elementary students based on Islamic teachings
طراحی الگوی برنامه‌درسی مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Suggestion Pattern for blended Curriculum design for teaching general medicine students according to Graves
الگوی پیشنهادی جهت طراحی برنامه درسی ترکیبی برای دانشجویان پزشکی عمومی بر اساس طرح گریوز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Effectiveness Self-care Returns Two Methods of Focus Group Discussions and Teach-back on health litracy of Pregnant Women
مقایسه اثر بخشی آموزش خود مراقبتی به دو روش آموزش برگشتی و بحث گروهی متمرکز بر سواد سلامت زنان باردار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the Quality of Virtual Education from Students' Perspectives in Covid-19 Epidemic
ارزیابی کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان در همه گیری کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Validation of A Tool to Assess the Curriculum Quality of Universities in Iran
طراحی و اعتباریابی ابزاری برای سنجش کیفیت برنامه درسی دانشگاه‌های کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Study of Master’s Critical Care Nursing Program in Iran and Sydney, Australia
بررسی تطبیقی برنامه درسی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه ایران و سیدنی استرالیا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles