Journal archive for Google Scholar Robot!

Education Strategies in Medical Sciences

دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی



Volume 14, Number 5 (2021-12)


Designing Curriculum Objectives Based on Educational Justice in Iranian Higher Education: Qualitative Research
طراحی مدل اهداف برنامه درسی مبتنی بر عدالت آموزشی در آموزش عالی ایران: پژوهش کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Research to design the scopes of curriculum for study skills and learning of under graduated students in the Iranian higher education system
واکاوی اهداف طراحی برنامه درسی مهارتهای مطالعه و یادگیری برای دانشجویان دوره کارشناسی در نظام آموزش عالی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Flipped Teaching Versus Lecture-based Teaching on Responsibility among Students
مقایسه اثربخشی روش آموزش معکوس وروش سخنرانی برمسئولیت پذیری دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Competency-Based Education Pattern in Technical and Vocational Technical Schools: Grounded Theory
الگوی آموزش مبتنی بر شایستگی در هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه ای و کاردانش: نظریه داده‌بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Position of Medicine in children & adolescents’ Career Aspirations
جایگاه شغل پزشکی در آرزوهای شغلی کودکان و نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validating the education quality improvement model with IOT and cloud computing approach in school smarts
اعتباریابی الگوی ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد اینترنت اشیا و رایانش ابری در اجرای هوشمندسازی مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Circadian Rhythm with Academic Performance, Stress, Anxiety and Depression Among Students of Gonabad University of Medical Sciences
ارتباط تیپ های شبانه روزی با عملکرد تحصیلی، استرس، اضطراب و افسردگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the Role of Educational Strategies on Improving Academic Performance(case study: Students with learning disabilities)
تعیین نقش راهبردهای آموزشی در ارتقاء عملکرد تحصیلی (مطالعه موردی: دانش آموزان دچار اختلال و یادگیری)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The attention to the process of creativity in Practical Courses of Nursing
ارزیابی میزان توجه به فرایند خلاق در دروس عملی رشته ی پرستاری از دیدگاه دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The components of the organizational culture of commercializing the results of studies conducted in universities of medical sciences: A meta-synthesis
مولفه‌‌های فرهنگ تجاری‌سازی نتایج تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی : مطالعه فراترکیب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles