Journal archive for Google Scholar Robot!

Education Strategies in Medical Sciences

دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی



Volume 6, Number 4 (2014-1)


Authorship Pattern in Publications Based on Theses and Dissertations School of Medical Management and Informatics, Iran University of Medical Sciences
روند ظهور نام نویسندگان در مقالات استخراج‌شده از پایان‏نامه‌ها و رساله‌های پزشکی؛ دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Reliable and Valid Instrument to Determine the Effective Motivational Factors on Medical Students Learning Based on Keller’s ARCS Model
طراحی ابزار پایا و روا برای تعیین عوامل انگیزشی موثر بر یادگیری دانشجویان پزشکی؛ براساس مدل انگیزشی کلر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors on Clinical Education Quality Anesthesiology and Operating Room Students View
عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی؛ دیدگاه دانشجویان هوشبری و اتاق عمل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relation of Hidden Curriculum Situation and Students’ Emotional Intelligence Kashan University of Medical Sciences & Kashan University
ارتباط وضعیت برنامه درسی پنهان و میزان هوش هیجانی دانشجویان؛ دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دانشگاه کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faculty Members Performance Evaluation by Nursing Students Urmia University of Medical Sciences
ارزشیابی عملکرد اساتید توسط دانشجویان پرستاری؛ دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation between Students’ Educational Status and Brains’ Cognitive Abilities
ارتباط وضعیت تحصیلی دانشجویان و توانایی شناختی مغز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pathology of the Clinical Education of Medical-Surgical Nursing Courses: A Qualitative Study
آسیب‌شناسی آموزش بالینی دروس پرستاری بیماری‌های داخلی جراحی؛ مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Evidence-Based Teaching by Problem Solving Approach on Scientific Resources Search, Health Principles Knowledge and Teaching Satisfaction
تاثیر تدریس مبتنی بر شواهد با رویکرد حل مساله بر جست‌وجوی منابع علمی، شناخت اصول سلامت و رضایت از تدریس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors on Communication between Teacher and Student Medical Students of Basic Sciences Level View
عوامل موثر در برقراری ارتباط بین استاد و دانشجو؛ دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Need of Designing Medical Information Technology Course in Undergraduate Medical Education Residents’ View
لزوم تدوین درس فناوری اطلاعات پزشکی در دوره پزشکی عمومی؛ دیدگاه دستیاران تخصصی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles