Journal archive for Google Scholar Robot!

Education Strategies in Medical Sciences

دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی



Volume 14, Number 1 (2021-3)


The Effectiveness of the Emotion-Focused Therapy (EFT) Training Protocol in the Quality of life in Women with Breast Cancer after Chemotherapy
اثر بخشی پروتکل آموزشی مداخله هیجان مدار(EFT) بر بهبود کیفیت زندگی زنان مبتلا به سرطان پستان پس از شیمی درمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Mindfulness Training on Students' Anxiety and Psychological Well-being
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر اضطراب و بهزیستی روانشناختی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the methods of health education in primary school from the experiences of education and health education specialists: Phenomenological study
تبیین روش های آموزش بهداشت در دوره ابتدایی از تجربیات متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش بهداشت : مطالعه پدیدار شناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Validating the Students' Spiritual Self-care Empowerment Model with Sound Heart Approach
طراحی واعتبار بخشی الگوی توانمندسازی خود مراقبتی معنوی دانشجویان با رویکرد مدل قلب سلیم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation and Prioritization of Elements of the Curriculum for Cultivation of Experimental Science in Elementary Education
تبیین و اولویت سنجی عناصر برنامه درسی علوم تجربی مبتنی بر پرورش خلاقیت در دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Explaining Structural Equation Model with Mediating Role of Educational Stress in Relationship between Perfectionism and Coping Styles
طراحی و تبیین مدل ساختاری نقش میانجیگری تنیدگی تحصیلی در رابطه کمال‌گرایی با سبک‌های مقابله با استرس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationships Self-efficacy on Academic Burnout among Students in Razi University
تحلیل رابطه احساس خودکارآمدی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Acceptance and Commitment Based Education on Psychological Components (Stress, Anxiety, Depression) and Problem Solving Styles in First Secondary School Students in Sanandaj
اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مؤلفه‌های روانشناختی( استرس، اضطراب، افسردگی) و سبک‌های حل مسئله در دانش‌آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سنندج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The structural relationships of the core self-evaluation, positive emotion and optimism with meaning in life in students; the mediating role of hope
روابط ساختاری هسته ارزشیابی خود، هیجان مثبت و خوش بینی با معنا در زندگی در دانشجویان؛ نقش میانجی امید به آینده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles