Journal archive for Google Scholar Robot!

Education Strategies in Medical Sciences

دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی



Volume 12, Number 1 (2019-5)


The explanation of academic self-efficacy based on personality traits with mediating academic stress
تبیین خودکارآمدی تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی با واسطه‌گری استرس تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Refelection of Ethical branding on Performance Indicators of Kerman University from the Performance of Factuly Members
بازتاب برندسازی اخلاقی بر شاخص‌های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از منظر اعضای هیات علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Self-regulation Strategies on Math and Memory Performance of High School Students
تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر عملکرد ریاضی و حافظه دانش آموزان دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Lifestyle Raises Health in the Quality of School Life and also Academic Adaptation of Secondary Students
نقش سبک زندگی ارتقا دهنده سلامت در کیفیت زندگی مدرسه و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting of Students' Anxiety on the basis of Emotional Regulation Difficulties and Negative Automatic Thoughts
پیش‌بینی اضطراب دانشجویان بر اساس دشواری‌های تنظیم هیجان و افکار خودآیند منفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identify and Explain the Experience of Education Professionals and Student Teachers in the Process of identifying and shaping Professional Ethics
شناسایی و تبیین تجربه متخصصین تعلیم و تربیت و دانشجو معلمان در فرایند شناسایی و شکل گیری اخلاق حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Genuine Leadership on Organizational Virtue with the Mediation of Psychological Capital
بررسی تأثیر رهبری اصیل بر فضیلت سازمانی با میانجیگری سرمایه روان شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Integrative Self-knowledge, Experiential Avoidance and Self-Compassion in Test Anxiety of female Students
نقش خودشناسی انسجامی، اجتناب تجربی و شفقت خود در اضطراب امتحان دانشجویان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of School-Based Model of Positive Psychological Interventions on Secondary Student's Academic Social and Behavioral Well-being
اثربخشی مداخلات روانشناسی مثبت‌گرای مبتنی بر مدرسه بر سطوح اجتماعی و رفتاری بهزیستی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inquiry in Designing Conceptual Model of Curriculum: A Synthesis Approach
جستاری در طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی: رویکردی سنتزپژوهانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling Motivation in the Relationship between Test Anxiety and Academic Procrastination with Achievement
الگویابی انگیزش در ارتباط بین اضطراب امتحان و اهمال کاری تحصیلی با پیشرفت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cloud Computing; A New Approach to Learning and Learning
رایانش ابری ؛ رهیافتی نوین در آموزش و یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Early Clinical Exposure by Peer assisted learning on Clinical Performance among First Year Nursing Students
تأثیر مواجهه زودرس توسط همتا بر عملکرد بالینی دانشجویان ترم یک پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of the Self-determination Educational Package on Self-directed Learning and Decision-making Styles among High School Students
اثربخشی بسته آموزشی خودفرمانی بر خود راهبری در یادگیری و سبک‌های تصمیم‌گیری دختران دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying Academic Immaturity Student-Teachers in University of Cultural Studies: A Phenomenological Approach
شناسایی عوامل بی انگیزگی تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان: رویکرد پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Class Management in explaining Academic Burnout and Research Procrastination
نقش مدیریت کلاس در تبیین فرسودگی تحصیلی و اهمالکاری پژوهشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Modeling of Educational resiliency in Students of Lorestan University of Medical Sciences
مدل‌یابی علّی تاب‌آوری آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validation of Self-directed Learning Ability Scale for Nursing Student
اعتباریابی مقیاس توانایی یادگیری خودراهبر در دانشجویان پرستاری (SDLI)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Effective Interpersonal Communication training on Cognitive-Emotional Regulation, Academic Vitality and Psychological Hardiness of Nursing Students
اثربخشی آموزش ارتباط مؤثر بین فردی بر نظم بخشی شناختی- هیجانی، سرزندگی تحصیلی و سرسختی روان‌شناختی دردانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of training Social and Emotional Skills on Improving Interpersonal Relationships among Students
اثربخشی آموزش مهارت‌های اجتماعی و هیجانی بر بهبود روابط بین فردی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Enrichment of English Language Curriculum with Assistive Technology Approach and its Impact on learning of Students with Physical-Motor Impairments: A New Strategic Approach to Inclusive Education
غنیسازی برنامه درسی زبان انگلیسی با رویکرد فناوری کمکی و بررسی تأثیر آن بر یادگیری دانشآموزان با آسیبهای جسمی – حرکتی: راهبردی نوین در جهت آموزش فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles