Journal archive for Google Scholar Robot!

Education Strategies in Medical Sciences

دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی



Volume 17, Number 4 (2024-10)


Designing and validating a model of research professional ethics curriculum for graduate students of Iranian higher education centers
طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی اخلاق حرفه‌ای پژوهش برای دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی مراکز آموزش عالی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation of humor and academic burnout in students of Qom University of Medical Sciences
همبستگی شوخ طبعی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Teaching Emotion Management Strategies Based on Schema Therapy(ST) and Emotionally Focused Couple therapy(EFT) on the Reconstruction of Couples' Communication patterns
مقایسه اثربخشی آموزش راهبرد های مدیریت هیجان مبتنی بر طرح واره درمانی و زوج درمانی هیجان مدار بر بازسازی الگوهای ارتباطی زوجین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Academic Achievement Based on the Blended Learning Approach, Academic Motivation, and Academic Engagement
پیش بینی موفقیت تحصیلی بر اساس رویکرد یادگیری تلفیقی، انگیزش تحصیلی و درگیری تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling superficial and in-depth approaches to medical students' learning in virtual education based on academic emotions
مدل‌یابی رویکردهای سطحی و عمقی یادگیری دانشجویان پزشکی در آموزش مجازی براساس هیجانات تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Flipped Classroom on Health Literacy in the Experimental Sciences Course
اثربخشی یادگیری معکوس بر سواد سلامت در درس علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Teaching Philosophy with Indigenous-Iranian Stories on Moral Judgment and Critical Thinking of Students
تأثیر آموزش فلسفه ورزی با داستان‌های بومی- ایرانی بر قضاوت اخلاقی و تفکر نقادانه دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The quality of clinical education of undergraduate nursing students of Ilam University of Medical Sciences during COVID-19 Pandemics
کیفیت آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام در دوره پاندمی کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing Formative Assessment Model of Virtual Classrooms During the Pandemic (Case Study: Public and Free Universities of Tehran Province)
طراحی الگوی ارزیابی تکوینی کلاس‌های درس مجازی در دوران پاندمیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The pattern of individual and family factors affecting the academic success of high school students in less-privileged areas: Grounded theory
الگوی عوامل فردی و خانوادگی موثر بر موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه مناطق کم-برخوردار: نظریه داده‌بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles