Journal archive for Google Scholar Robot!

Education Strategies in Medical Sciences

دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی



Volume 13, Number 5 (2020-11)


Designing an Pattern based on UNESCO Life Skills and Physical Fitness with a Consolidated Approach
طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر مهارت‌های زندگی یونسکو و آمادگی جسمانی با رویکرد تلفیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a thinking instruction model based on Vygotsky's sociocultural theory and assessment its impact on reducing aggression
طراحی مدل آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی و سنجش تاثیر آن بر کاهش پرخاشگری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying effective factors the quality of theoretical education of the Operating room from students and teachers viewpoints in Medical Sciences Universities of Tehran city.
تبیین و شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش نظری رشته اتاق عمل از منظر دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of FOCUS-PDCA model implementation on the satisfaction of graduate students of Baqiyatallah University of Medical Sciences
تاثیر اجرای مدل FOCUS – PDCA بر رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده پرستاری علوم پزشکی بقیه الله (عج)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of PhD nursing education Program in Iran and for top United State universities.
بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش پرستاری در مقطع دکتری در ایران و چهار دانشگاه برتر آمریکا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between school's social-emotional atmosphere and academic motivation with academic self-efficacy
رابطۀ جو عاطفی اجتماعی مدرسه و انگیزش تحصیلی با خودکارآمدی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mediating role of excitement processing in the relationship between the theory of mind with academic engagement
تاثیر نظریه ذهن بر درگیری تحصیلی (حیطه عاطفی– شناختی) با نقش میانجی پردازش هیجانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of learning organization dimensions based on six-factor model at Iran University of Medical Sciences
ارزیابی ابعاد سازمان یادگیرنده بر اساس مدل شش عاملی در دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Teaching Learning Strategy Visualization and Self-Regulatory Education on Students' Creative Thinking
مقایسه اثر بخشی آموزش راهبرد یادگیری تجسم کردن و آموزش خود نظم دهی بر تفکر خلاق دانش ‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reflection in English for medical purposes
تفکر تأملی در زبان انگلیسی تخصصی دانشجویان پزشکی و موانع از دیدگاه اساتید: مطالعه ای ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Social Intelligence and Resilience in the Suicide Probability of Students
نقش هوش اجتماعی و تاب‌آوری در احتمال خودکشی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Re-conceptualizing Classroom Management Schema
بازمفهوم پردازی طرح‌واره مدیریت کلاس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an Empirical Sciences Curriculum Framework Based on Creativity in the Early Elementary School
طراحی چارچوب برنامه درسی علوم تجربی مبتنی بر پرورش خلاقیت در دوره اول ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Provide a knowledge market model Based on industry-university relationship
ارائه مدل بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Program Career Design on Career Development and Students' educational Engagement
بررسی اثربخشی طراحی مسیرشغلی بر رشد مسیر شغلی و اشتیاق تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles