Journal archive for Google Scholar Robot!

Education Strategies in Medical Sciences

دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی



Volume 13, Number 3 (2020-8)


Definition and Levels of Cultural Competency in Graduates of Medical Sciences: A Qualitative Study
تعریف و سطوح شایستگی فرهنگی در دانش آموختگان علوم پزشکی: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Social Support and Perfectionism in Nursing and Midwifery Students' Academic Engagement
نقش حمایت اجتماعی و کمال گرایی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری ومامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Educational Courseware Based on the MMS model on learning and Retention learners
اثربخشی درس‌افزارآموزشی مبتنی بر الگوی MMS بر میزان یادگیری و یادداری فراگیران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Attention Training Techniques and Mental Immunization Training in Anxiety and Worry of Adolescents
مقایسه اثر بخشی تکنیک آموزش توجه و آموزش ایمن‌سازی روانی بر اضطراب و نگرانی نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introducing a Model of Antecedents of Educational Success of Martyrs and Veterans Students
ارائه الگوی پیشایندهای موفقیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation the Role of Teaching Styles and Student-Teacher Interaction in Dropped Out Students' Academic Achievement Motivation
بررسی نقش روش های تدریس و تعامل استاد و دانشجو در انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان مشروطی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Task-Based Learning and Current Method of Teaching on the Knowledge and Practice Skill of Surgical Technologists in Iran University of Medical Sciences
مقایسه دو شیوه ی آموزشی مبتنی بر وظیفه و روش روتین برمیزان دانش و مهارت عملی دانشجویان تکنولوژیست اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reasons of Absence from Theoretical Classes Based on Students’ Viewpoints in Tabriz University of Medical Sciences in 2018
بررسی عوامل موثر بر عدم حضور دانشجویان در کلاس‌های نظری از دید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1397
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Experiences of Education Specialists from The Available Obstacles in The Levels of Planning of English Language Teaching in Iran Schools
تبیین تجربیات متخصصین تعلیم و تربیت از موانع موجود در سطوح برنامه ریزی آموزش زبان انگلیسی در مدارس ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study and Prioritization of the Effectiveness of Patients Training During Hospitalization, Descriptive study: Baqiyatallah Hospital in 2017
بررسی و اولویت بندی اثربخشی آموزش بیماران حین بستری-مطالعه توصیفی : بیمارستان بقیه‌الله‌الاعظم(عج) در سال ۱۳۹۶
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of learning styles on postgraduate students and clinical assistants (a case study in Mazandaran University of Medical Sciences)
تأثیر سبک‌های یادگیری بر خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران بالینی (مطالعۀ موردی دانشگاه علوم پزشکی مازندران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Effect of Rhythmic Breathing Training by Teach Back Method on Anxiety in Patients Undergoing Tympanoplasty
بررسی تاثیرآموزش تنفس ریتمیک به شیوه بازخوردی بر اضطراب بیماران تحت عمل جراحی تمپانوپلاستی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Relationship between Emotional Intelligence and Nursing Student’s Tension in Clinical Setting of Teaching and Treatment Centers of Tabriz
هوش هیجانی و ارتباط آن با تنش دانشجویان پرستاری در محیط بالینی مراکز آموزشی درمانی شهر تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Providing a Desirable Model of Competition for Educational Progress in University (Case study: Islamic Azad University)
ارائه مدل مطلوب رقابت جهت پیشرفت آموزشی در دانشگاه(مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Professional Ethics and Teaching Quality among Faculty Members of Medicine Sciences Aja University
بررسی ارتباط بین اخلاق حرفه‌ای و کیفیت تدریس در بین اساتید دانشگاه علوم پزشکی ارتش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles